مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: ۵۴ نفر در جشنواره استانی «فانوس» در استان برگزیده شدند.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 10 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنوار «فانوس» استانی اظهارداشت: ۵۴ نفر در جشنواره استانی «فانوس» در خراسان جنوبی برگزیده شدند.

وی گفت: جشنواره ملی «فانوس» یکی از بزرگترین جشنواره‌ها با مضمون ادبی، هنری و سینمایی است که در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره «فانوس» ادامه داد: فراخوان هفتمین دوره جشنواره استانی و ملی «فانوس» از اوایل سال جاری آغاز و علاقه‌مندان تا آخر خرداد برای ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره مهلت داشتند که این دوره از مسابقات نیز مورد استقبال هنرمندان استان قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اضافه کرد: نقش ولایت و رهبری در پیش‌برد آرمان‌های دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن، سبک زندگی رزمندگان و شهدا و راهیان نور از موضوعات این جشنواره است.

سرهنگ فلاحی گفت: در طول مدت فراخوان جشنواره هزار و ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» ارسال شد که از این تعداد ۲۸ اثر در بخش هنر‌های نمایشی، ۸۴۸ اثر در بخش هنر‌های تجسمی، ۱۴۵ اثر در بخش فیلم و سریال، ۶۳ اثر در بخش موسیقی و سرود، ۴۹ اثر در بخش رادیویی و ۳۵۰ اثر در بخش ویژه دانش‌آموزی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: این جشنواره در۶ بخش اصلی هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود و رادیویی برگزار شد و بخش دانش‌آموزی نیز به جشنواره اضافه شد که در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیأت داوران قرار گرفته است.

سرهنگ فلاحی گفت: آثار منتخب به مرحله کشوری که ۲۶ مهر در تبریز برگزار می‌شود ارسال می‌شوند؛ بنابراین گزارش، در این مراسم از متون نمایش دفاع مقدس کتب نمایشی (لعل بدخشان، ساندی، اقا شیر) با نویسندگی خانم منصوره عسکری دشت بیاض و کتب نمایشنامه حوالی بعدش به نویسندگی الهام نیک بین و قطعه موسیقی نخل رونمایی شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار