با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور انجام گرفت
رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: طرح‌های آبرسانی به روستاهای کشور با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 11 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح ۱۰۱ پر‌وژه آبرسانی گفت: در سال ۱۴۰۰ توافقنامه‌ای میان سپاه و بسیج و وزارت نیرو به منظور آبرسانی به روستا‌هایی که تنش آبی در زمینه آب شرب دارند منعقد شد که پیشرفت طرح‌های آبرسانی در تمام کشور ۴۰ درصد است.
رئیس بسیج مستضعفین بیان کرد: ۱۱ هزار روستا در طرح آبرسانی بسیج هدف‌گذاری شدند که در حال حاضر ۷ هزار پروژه فعال است.
وی بیان کرد: دستاوردی که این طرح‌ها و پروژه‌ها دارد این است که روستائیان ما که تشکیل دهنده اقتصاد مقاومتی هستند از نعمت آب شرب و پایدار برخوردار خواهند شد.
سردار سلیمانی به طرح آبخیز تا جالیز اشاره و عنوان کرد: در زمینه تامین آب کشاورزی و باغداری توافق نامه‌ای میان سپاه و بسیج و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است و چشمه‌ها و قنوات و کانال‌های آبرسانی باغات و حوزه کشاورزی بهینه سازی می‌شود.
وی بیان کرد: از آبخیز تا جالیز یک طرح جامع است که اعتبارات خوبی برای آن هم پیش‌بینی شده است.

افتتاح و بهره برداری از ۱۰۱ پروژه آب رسانی روستایی + فیلم

افتتاح ۷۱ نیروگاه برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه ، آیین افتتاح و بهره‌برداری۷۱ نیروگاه برق خورشیدی (پنج کیلو واتی) با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این آیین ، یک نیروگاه برق خورشیدی در روستای مزدک از توابع شهرستان بویراحمد به نمایندگی از ۷۱ نیروگاه برق خورشیدی (پنج کیلو واتی) استان افتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این آیین با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی در حوزه پاکیزگی و به صرفه بودن و همچنین ارزان بودن مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از ۷۱ نیروگاه خورشیدی هستیم علاوه بر آن این نیروگاه‌ها در در حوزه پمپ بنزین‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مورد توجه است.

وی ادامه داد: دولت ۱۵ هزار نیروگاه را برنامه‌ریزی کرده است که شروع خوبی است.
سردار سلیمانی گفت : در کشور‌هایی همچون فرانسه و برخی کشور‌های اروپایی حدود ۳۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استفاده می‌شود.
وی افزود : از این ظرفیت می‌توان برای تولید برق، صادرات انرژی، راه‌اندازی خطوط تولید و اشتغال استفاده کرد.
سردار سلیمانی گفت : این نیروگاه‌ها می‌تواند در حوزه ارزآوری مورد توجه باشد و از طرفی سبب صرفه جویی‌ها در حوزه انرژی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار