مصرف غذاهایی مانند ماست، موز، توت، سبزیجات با برگ سبز، سیر و کلم بروکلی به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 13 October 2023

 به گزارش تابناک، فشار خون بالا درمان نشده به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود، زیرا خطر بروز زوال عقل، حمله قلبی، سکته مغزی و آسیب کلیه را افزایش می‌دهد؛ تغییر سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند. عوامل خاص مانند چاقی، سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی یا سبک زندگی کم تحرک از جمله دلایل رایج فشار خون بالا هستند؛ افزایش وزن اغلب باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود، اضافه وزن احتمال بروز آپنه انسدادی خواب را افزایش می‌دهد و تنفس در زمان خواب را مختل می‌کند. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که خطر بروز فشار خون بالا را کاهش می‌دهد:

ماست
محصولات لبنی با چربی کم منبع عالی کلسیم است که یکی از مواد مغذی اولیه برای کاهش فشار خون است. ماست سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پتاسیم است؛ مصرف این ماده غذایی به همراه میوه‌ها می‌تواند به کنترل فشار خون کمک قابل توجهی کند

موز
یک موز متوسط حاوی ۴۲۰ میلی‌گرم پتاسیم است که ۹ درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی فاقد پتاسیم باعث افزایش فشار خون می‌شود، پتاسیم به کنترل فشار خون کمک قابل‌توجهی می‌کند.

توت‌ها
انواع توت‌ها حاوی مقدار زیادی نیتریک اکسید است که با افزایش جریان خون به کاهش فشار خون کمک می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف حتی کمتر از ۲۸ گرم توت در روز می‌تواند فشار خون بالا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

سبزیجات با برگ سبز
سبزیجات با برگ سبز منبع عالی منیزیم و پتاسیم هستند، این نوع سبزیجات شامل اسفناج، برگ چغندر و کاهو می‌‎شود که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

سیر
سیر قابلیت کنترل فشار خون بالا را دارد، موسسه ملی سلامت (NIH) اعلام کرده است که آلیسین موجود در سیر پتانسیل کاهش فشار خون را دارد.

کلم بروکلی
سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی سرشار از کلسیم، پتانسیل، منیزیم و ویتامین C است؛ این مواد ضروری به کاهش فشار خون کمک می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار