رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به برپایی دسته‌های عزاداری در سطح شهرهای استان از امشب، گفت: پلیس راهور مازندران برای تامین امنیت دسته‌های عزاداری مازندران تمهیداتی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 17 October 2015

به گزارش تابناک مازندران سرهنگ پاسدار داود قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار در ساری، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه نهضت سرخ سالار شهیدان، تمهیداتی جهت سهولت در عبور و مرور و برقراری امنیت و فراهم کردن آسایش و آرامش عزاداران در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری اندیشیده شده است.
وی افزود: مسئولان مساجد، تکایا و حسینیه‌ها درباره زمان و نحوه حرکت عزاداران زیر پوشش ترافیکی لازم است با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی لازم نسبت به جلوگیری از تردد وسائط نقلیه مزاحم و هدایت سایر وسایط نقلیه در هنگام تردد دستجات از معابر اقدام کنند.
قاسمیان بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع هر نوع تصادف به هنگام تردد دستجات عزاداران در شب و در مسیرهای روشنایی کافی ندارند یک دستگاه خودرو با چراغ گردان به رنگ نارنجی در هفتاد متری جلوی دسته‌های عزاداری و یک دستگاه دیگر در فاصله 100 متری در قسمت عقب باید دسته جات را همراهی کنند.
وی بیان کرد: در مسیرهای دسته‌روی افرادی به عنوان  پلیس افتخاری در ایجاد نظم و برقراری نظم دستجات را همراهی می‌کنند.
قاسمیان, از دسته‌های عزاداری خواست تا از سوار کردن و انتقال عزاداران با وانت یا کامیون خودداری کنند و تصریح کرد: برای رفت و برگشت از تکایا و هیئت‌های عزاداری، حتی الامکان از آوردن وسیله نقلیه شخصی خودداری کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: به منظور جلوگیری و یکپارچگی در هیت‌های عزاداری و عدم توقف بیش از زمان تعیین شده در جلوی هر حسینیه و عدم تاخیر در ورود به موقع هیئت‌های عزاداری باید با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.
قاسمیان بیان داشت: با توجه به اینکه عابران پیاده در این ایام از لباس‌های تیره رنگ استفاده می‌کنند، رانندگان پس از غروب و در ساعات پایانی شب با احتیاط کامل رانندگی کنند و عابران پیاده نیز با احتیاط از سطح سواره‌رو و عرض معابر عبور کرده و از حرکت در محل‌هایی که موانع دید وجود دارد، خودداری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار