تابناک هرمزگان- آیین اختتامیه نخستین جشنواره «صنعت دریایی و رسانه» با موضوع «نقش ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در تحقق اقتصاد دریا محور» با میزبانی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 15 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// صبح پنجشنبه 20 مهر ماه 1402 آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنعت دریایی و رسانه با موضوع «نقش ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در تحقق اقتصاد دریا محور»  در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع ایزوایکو برگزار شد.

در این جشنواره استانی مجموعا 49 اثر داوری شدند که از این آثار 21 اثر در بخش یادداشت، 15 اثر در بخش گزارش و 13 اثر در بخش تیتر اختصاص داشت.

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو در این جشنواره عنوان کرد: نقش رسانه نقش بی بدیلی است که این روزها بیشتر از سال‌های قبل در فضای مجازی در راستای جهت دهی به سیاست های دولت ها تاثیرگذار است.

وی افزود: روشنگری در صنعت دریا و آگاهی بخشی به مرتبطین با این صنعت به نحو احسن و هم‌چنین توسعه‌ سواحل توسط رسانه رقم می‌خورد.

ضربی ادامه داد: در ایزوایکو دریا و اعماق  آن را می شناسیم و برای آشنایی با برنامه های این مجموعه پذیرای همه اصحاب رسانه هستیم.

مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: برای حرکت رو به آینده لازم به محوریت و جامعیت در برنامه های ایزویکو هستیم که یک برنامه جامع استراتژیک در ده بند نگاشته شد و طبق این برنامه حرکت کرده ایم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست هایی که در این برنامه به صورت جدی دیده شد تلاش به عنوان عرضه یک برند ملی به جهان می باشد، استکبار جهانی موانعی را ایجاد کرده است اما تلاش کرده‌ایم که این موانع را از مسیرمان برداریم.

ضربی تصریح کرد: بخش دیگری از تلاش های ایزوایکو تأمین معیشت همکاران در بخش اجرایی بوده است که در راستای سیاست های بهره ‌وری، ارتقاء معیشت پرسنل خود را مرتفع کرده ایم که اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از این اقدامات بوده است که به خوبی اجرایی شده و به نتیجه رسیده و رضایتمندی خوبی نیز حاصل شده است.

وی عنوان کرد: در بخش دیگری از نیازهای پرسنلی مجموعه‌ای ما، تمامی معوقات مجموعه را به روز آوری کرده ایم و خوشبختانه بدهی نداریم.

ضربی گفت: ارتقاء برند ایزوایکو نیز از اقدامات خوبی بوده است و برای این برند باید شرایط شرکت ایزوایکو را از بدنامی‌ها و بدعهدی‌ها تغییر دهیم و امروز تلاش کرده ایم تمامی معوقات بخش بانکی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان را پرداخت نماییم.

مدیرعامل ایزوایکو اضافه کرد: همچنین در بخش بیمه ای نیز بیش از ۱۰ سال معوقات بیمه‌ای را پرداخت کرده‌ایم و در بخش مالیات نیز خود را بروز کرده‌ایم.خوشبختانه امروز به شرکتی با رضایت پرسنلی با هدف درآمد اقتصادی بیشتر در حال فعالیت می باشیم.

وی مطرح کرد: برنامه ای را در سال گذشته برای تولید ایجاد کردیم که بتوانیم ظرفیت را به ۳۵ هزار تن برسانیم که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱با رشد ۲۵ درصد حاصل شد و امسال نیز در نیمه اول با رشد ۴۳ درصدی نسبت به سل قبل فعالیت داشته ایم.

ضربی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که درآمد خوبی از افزایش ۴۲ درصدی در ۶ماهه دوم امسال حاصل خواهد شد و امسال ایزوایکو از لحاظ درآمدی دو برابر هدف مالی خود را دنبال خواهد کرد.

نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو تصریح کرد: هم اکنون ۴۲ فروند شناور داخلی و خارجی بطور همزمان در ایزوایکو در حال تعمیر هستند که بی سابقه است و امروز شناورها در پارکینگ‌ها در نوبت تعمیرات هستند که برخی از شناورها را نیز به بخش های دیگر هدایت کرده‌ایم.

وی افزود: همه ما به عنوان یک تیم در تلاش هستیم که رشد و ارتقا صنعت دریایی را اجرایی نماییم و از افراد صاحب نظر برای رفع مشکلات مشاوره می‌گیریم.

ضربی عنوان کرد: از همه پیمانکارانی که در منطقه غرب هرمزگان تلاش می‌کنند دعوت می‌کنیم تا کمبود نیروی انسانی ما را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین تعداد شناورها را به رقم ۹۴ فروند تعمیر کرده ایم و در حال تلاش هستیم که تمامی شناورهای کوچک کشور را به سایت ایزوایکو آورده و خدمات لازم را ارائه دهیم که به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مراجعه نکنند.

 

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: اگر شعار ما می توانیم مقام معظم رهبری را سرلوحه کارمان قرار دهیم تمام گره ها را باز خواهیم کرد و تعمیر شناورهای کوچک و بزرگ در مجموعه ایزوایکو کار بسیار بزرگی است که در راستای همین شعار ما می توانیم حاصل شده است.

سردار سالاری بیان کرد: امروز خط مقدم مقابله با استکبار همین راهی است که در پی گرفته اید و موفقیت های خوبی را نیز کسب کرده‌اید.

وی ضمن خداقوت و تحسین مجموعه توانمند و بزرگ کشتی سازی، افزود: سالیان قبل دغدغه مسئولین استان این بود که اتفاقات بزرگی رقم نمی خورد اما با تلاش شما غیور مردان خط تولید باعث شد این مجموعه بزرگ به عرصه عرض اندام نظام جمهوری اسلامی علیه دشمنان تبدیل شود.

سردار سالاری گفت: هر چه دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و حتی تحریم های انقلاب روا داشته به لطف الهی منتج به این شد که فعل ما می‌توانیم را اجرایی کنیم و امروز بسترهای تهدید زمینه ایجاد فرصت ها هستند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس دست ما باز بود و صنایع مایحتاج دفاعی ما در اختیار بود موفقیت‌های‌ بیشتری حاصل می‌شد، امروز اگر افتخاراتی داریم به خاطر فرصت سازی از دل تهدید ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این کشور به لطف الهی و به مجاهدت مهندسین دلسوز و میهن دوست با فناوری های جدید در عرصه های دریایی نیز موفقیت های بزرگی را کسب می‌کند و خیلی از مردم ما اطلاعی از این توانمندی ها ندارند که باید رسانه های عزیز ما بخشی از این توانمندی ها را دیده و انعکاس دهند تا امیدافرینی برای این انقلاب و نظام حاصل شود.

سردار سالاری با بیان انکه جهاد امید آفرینی مسئولیتی است که بر عهده اصحاب رسانه می‌باشد، نمی‌گوییم بزرگ نمایی کنید اما آنچه هست را برای مردم بازگو کنید، افزود: جوانان ارزشمندی در صنایع ما فعال هستند که می توانند مبدع کارهای بزرگ تری باشند و به تعبیری از همه کسانی که با مجموعه ایزوایکو همکاری و همراهی می‌کنند تقدیر و تشکر می کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره «صنعت دریایی و رسانه» در سه بخش تیتر، گزارش و یادداشت معرفی و تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار