مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 تا کنون 135 طرح اشتغال و کارآفرینی و پیشران اقتصادی به بانک های استان معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 15 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ اظهارکرد: در مرحله اول ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تاکنون دو هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال (مجموع سهم دستگاه اجرایی و بانک عامل) به استان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان ۸۷۶.۹ میلیارد ریال (معادل ۳۳.۵ درصد) در حوزه جهاد کشاورزی، ۸۷۵.۶ میلیارد ریال (معادل ۳۳.۴ درصد) در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۷۱۰.۶ میلیارد ریال (معادل ۲۷.۲ درصد) در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۷۳.۵ میلیارد ریال (معادل ۲.۸ درصد) در حوزه کمیته امداد، ۴۹.۶ میلیارد ریال (معادل ۱.۹ درصد) در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۳۱ میلیارد ریال (معادل ۱.۲ درصد) در حوزه بهزیستی بود.

وی ییان داشت: در همین راستا تاکنون ۱۳۵ طرح به مبلغ ۸۷۵ میلیارد ریال در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ مصوب و به بانک‌ها و موسسات عامل معرفی شده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۱ طرح به مبلغ ۱،۷۲۵.۴ میلیارد ریال (معادل ۶۵.۹ درصد مبلغ تخصیص یافته) در کمیته کارشناسی بند الف تبصره ۱۸ تصویب شده است، بیان کرد: این طرح‌ها پس از اخذ تایید کمیته استانی به بانک‌ها و موسسات عامل ارسال خواهد شد.

به گفته ذاکریان از طرح‌های کمیته کارشناسی ۳۲ طرح آن به مبلغ ۱،۰۹۳.۱ میلیارد ریال (معادل ۶۳.۴ درصد) در حوزه جهاد کشاورزی و ۹ طرح به مبلغ ۶۳۲.۳ میلیارد ریال (معادل ۳۶.۶ درصد) در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

بررسی ۱۷۶ طرح اقتصادی متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم از بررسی ۱۷۶ طرح اقتصادی متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی عاملیت دارند که تاکنون ۱۷۶ طرح اقتصادی در کمیته کارشناسی و استانی بررسی و مصوب شده اند.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند، ادامه داد: در مرحله اول ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تاکنون حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و در گام بعدی اوراق خزانه در اختیار بانک‌های عامل قرار خواهد گرفت که با منابع بانکی ادغام شود و بتوانیم در اختیار سرمایه‌گذاران و طرح‌های نیمه‌تمام استان قرار دهیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌هایی که به کمیته استانی واصل شده، فرآیند بررسی خود را در کمیته تخصصی سازمان‌های مربوطه طی کرده اند.

اشرفی ادامه داد: درخصوص تعدادی از طرح‌ها اعضای کمیته استانی ملاحظاتی دارند لذا برای نظارت میدانی جهت میزان تحقق و پیشگیری از انحراف طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگشت می‌کند تا اعتبارات در محل خودش هزینه شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار