محمد حیدری امروز در جشنواره «چشم انداز توسعه پایدار روستایی»
کد خبر: ۱۱۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳ 16 October 2023

روستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانستروستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانست

محمد حیدری امروز در جشنواره «چشم انداز توسعه پایدار روستایی» که در روستای کرجه پشت بخش مرکزی شهرستان رودسر برگزار شد، روستاهای گیلان را یادآور تاریخ و تمدن این خطه از سرزمین اسلامی دانست و اظهار کرد: شاهد هنر و خلاقیت زنان و دختران گیلانی هستیم که ضمن حفظ تاریخ کشور و سنت این دیار، باعث رونق تولید و اشتغال و کارآفرینی می شوند.
وی هر روستا را یادآور هویتی تاریخی و افتخارآفرین دانست و افزود: گیلان عزیز از گذشته های دور تاکنون در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی درخشیده است و فرزندانش پرچمدار تاریخ و تمدن و هویت ایران زمین در قالب لباس و خوراک و صنایع دستی بوده اند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
فرماندار رودسر، با اشاره به شهرت جهانی روستای قاسم آباد، عنوان کرد: دستبافته های سنتی گیلان نشان دهنده توانمندی زنان هنرمند و کارآفرین این خطه است و باید قدردان روحیه تولید و اشتغالزایی زنان و مردان در روستاها باشیم.
حیدری با تاکید بر لزوم ساماندهی بازارچه ها و نمایشگاه های تولیدات روستایی، اضافه کرد: باید فضاهای مناسبی و مشخصی را برای حضور مردم و مسافران و گردشگران فراهم کنیم و لذا زمینه راه اندازی نمایشگاه دائمی در چند روستای شهرستان رودسر فراهم شده که پس از ارزیابی، آماده می شود.
وی یکی از ویژگی های روستا را مولد بودن و عدم وابستگی به مباحث شهری دانست و ادامه داد: یک روستایی همه آن چیزی که مورد نیاز جامعه است را تولید و عرضه می کند و لذا به عنوان تولید پایدار در روستاها به عنوان سیاست اصلی نظام و دولت سیزدهم هستیم.
فرماندار رودسر با بیان اینکه مدیران باید هرگونه مشکل در فرایند تولید روستا را برطرف کنند، گفت: بخشداران و دهیاران با روستاییان همراه و همگام باشند تا تولید و اشتغال و کارآفرینی و خودکفایی در روستا تداوم داشته باشد و اقتصاد پایدار خانوارها تامین شود.
وی کارآفرینی در روستاها را الهام بخش شهرها دانست و بیان کرد: روستاها الگوی تولید هستند و به امنیت غذایی که یکی از ارکان امنیت ملی است، کمک می کنند؛ همه کشورهای بزرگ در حوزه زنجیره مواد غذایی خودکفا هستند و کشور ما نیز که برخوردار از تنوع آب و هوایی و اقلیم قدرتمند است، باید امنیت غذایی را تامین کند، زیرا امروز با جنگ غذایی مواجه هستیم.
حیدری، با بیان اینکه با اتکا به روستاها در جنگ غذایی موفق بوده ایم، گفت: توسعه پایدار روستایی جزو راهبردهای دولت است و باید از تولید در روستاها حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار