شیرخشک در داروخانه‌های فارس براساس ثبت اطلاعات کودک توزیع می شود .
کد خبر: ۱۱۳۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 18 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق شیرخشک و خروج آن از زنجیره تامین، از بیست مهر امسال، ارائه کدملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار به داروخانه جهت دریافت این محصول الزامی است.

سجاد شرافت با بیان اینکه در گذشته فقط شیر خشک‌های رژیمی (تخصصی) در داروخانه‌ها با کد ملی عرضه می‌شد، افزود: در حال حاضر با ابلاغ سازمان غذا و دارو، تمامی شیرخشک‌ها با کدملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار عرضه می‌شوند.

او ادامه داد: با هدف تامین شیر خشک مورد نیاز کشور و با اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده توسط سازمان غذا و دارو، از دو مسیر افزایش تولید داخل و واردات در هفته‌های آینده، کمبود این محصول در بازار برطرف می‌شود.

شرافت بیان کرد: برای مدیریت توزیع شیرخشک و اطمینان از دسترسی مصرف کنندگان، از هم هموطنان درخواست می‌شود در زمان مراجعه به داروخانه، اطلاعات مربوط به کدملی و تاریخ تولد کودک را به مسوول فنی داروخانه ارائه دهند تا پس از ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی مربوطه، شیر خشک در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

این مقام مسئل در معاونت غذا و دارو دانشگاه، بر عدم تعیین سقف برای تعداد شیرخشک دریافتی در هنگام ثبت در سامانه تاکید کرد و ادامه داد: والدین در صورت هرگونه مشکل می‌توانند با سامانه ۱۹۰ و یا شماره تلفن‌های ۳۲۳۰۵۴۱۰ داخلی‌های ۲۲۸۰ و ۷۸۸۱ و ۷۵۲۷ تماس گیرند.

برچسب ها: توزیع ، شیر خشک ، داروخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار