مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بخشی از اجراهای نخستین جشنواره ملی آئینی سنتی ترک زبانان کشور که قرار بود در فضای باز شهری و در سبزه میدان برگزار شود،‌ به مجموعه فرهنگسرای امام(ه) زنجان منتقل شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 19 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همه اجرا‌های جشنواره ملی «ترک زبانان» به فرهنگسرای امام منتقل شد، اظهار داشت: این تغییر در محل اجرای جشنواره به دلیل پیش بینی برودت هوا در روز‌های برگزاری جشنواره است و از این رو برای آسایش و استفاده مخاطبان تصمیم بر این شد تا همه اجرا‌ها در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این جشنواره میزبان هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان، قم و قزوین است و از امروز ۲۷ مهرماه به مدت سه روز در زنجان برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره دارای ۲ بخش اصلی شامل، هنر‌های بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی، بازی‌های کهن بومی محلی و آیین‌های ترکی و نیز بخش جنبی شامل، قصه‌های عاشیقی و اساطیری، نقالی و پرده خوانی با موضوعات «حماسی و تخته حوضی» است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار