مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 21 October 2023

شامگاه ۲۸ مهرماه نشست مشترک سید جعفر حسینی رئیس امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور و هیأت همراه، مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد و آخرین وضعیت طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

پیام برزگر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست، اظهار کرد: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندر ماهشهر و همچنین در صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی استان ایجاد کند.

وی افزود: قرار است ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست احداث طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مصوب شود و برای اجرای این طرح تخصیص یابد. این بودجه در بودجه سال جاری به تصویب هیأت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: جهت طرح توسعه پیشرفت و ‌امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است و ‌امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم.

برزگر با اشاره به احداث ۲ کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، عنوان کرد: با استفاده از تجربه مدیریت منطقه ویژه فعلی، در طرح توسعه به دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست، مدیران سازمان برنامه و بودجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت‌های پتروشیمی مارون، شهید تندگویان و طرح‌های در دست احداث این منطقه بازدید کردند. گفت و گو با کارشناسان و مدیران بهره‌برداری و تولید واحدهای پتروشیمی شهید تندگویان و مارون از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار