کد خبر: ۱۱۳۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 22 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه طبق آخرین آیه سوره مبارکه شعرا ظالمان به‌زودی خواهند دانست که به چه سرنوشتی دچار خواهند شد گفت: امروز باید در راستای فرهنگ‌سازی قرآن، ولایت را فرهنگ سازی کنیم، بودن در کناری رهبری و حمایت از ولایت و به پیوند امت و امام گام‌های پیشرفت را برداریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم استانی مسابقات قرآن کریم انتخابی کشور ویژه کارکنان و سربازان اداره زندان‌های استان که در اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دریای قرآن از دریای معمولی بسیار شگفت‌تر است و زیارت قرآن بر زیارت دریا بسیار مبارک‌تر است، هر جا قرآن باشد شیطان دور و رحمت خدا نزدیک و دل صفا و جلا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در اداره کل زندانها که ناشی از کم لطفی برخی از مسئولین است، عنوان کرد: امیدواریم برای کمک به حل مشکلات گامی برداشته شود.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: قرآن اولین معصوم ماست و چهارده معصوم دیگر مفسر و مبیّن این کتاب هستند و تمام وظایف آن‌ها تبیین قرآن است، پس قرآن مسئله بسیار مهمی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه ما قرآن را هم در سطح عامه و هم خاصه باید ترویج کنیم، عنوان کرد: گروه‌های تخصصی که آموزش قرآن را فرا گرفتند در کل کشور شاید به یک میلیون نفر نرسند که باید به ۱۰ میلیون نفر برسند، اما یک آموزش عمومی داریم و آن هم این است که همه مردم باید روزی دو صفحه قرآن را به‌درستی بخوانند، نه اینکه یک هفته یا ماه بگذرد لای قرآن را باز نکند.

امام جمعه ساری اضافه کرد: اینکه روخوانی قرآن را عمومی کنیم برایمان مهم است، باید همه با قرآن مانوس باشیم اصلا چون خانواده‌ها قرآن نمی‌خوانند شیطان در حال نفوذ است، در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود شیاطین دور، فرشتگان نزدیک و برکت زیاد می‌شود و برعکس.

این مسئول افزود: اگر در خانه ای قرآن تلاوت شود دیکر آن خانه جای سگی که نجس است نمی‌شود، دورهمی‌ها مختلط نمی‌شود.

وی با اشاره به حماسه غزه‌ای‌های مجاهد و مظلومیت شهدای آن به‌خصوص زنان و کودکان که غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌پناه بودند، گفت: اسرائیل به بهانه حضور نیروهای رزمنده به بیمارستان و مدرسه حمله می‌کند و از شمر هم بدتر هستند؛ از این رو باید با مردم مظلوم غزه هم‌دردی کنیم.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: سر بریده امام حسین (ع) در میان نی تمام ظالمان دنیا را تهدید کرده است، و آخرین آیه سوره مبارکه شعرا را قرائت کرد که ظالمان به‌زودی خواهند دانست که به چه سرنوشتی دچار خواهند شد، حال نابودی دولت و رژیم غاصب اسرائیل نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: باید از خدای بزرگ تشکر کنیم که بزرگ‌مردانی همچون حضرت امام و رهبر را برای مدیریت انقلاب و حوزه مقاومت به ما داده، ایران اسلامی روزی نوکر همین رژیم بود، شاه خائن نوکر سفیر اسرائیل بود و در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل بنزین هواپیمای جنگی را ایران تامین می‌کرد؛ امروز هم جریانات سلطنت‌طلب همه در ظلم اسرائیل غاصب و مظلومان شریک هستند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: مملکتی که یک روز سیم خاردار نداشت امروز به جایی رسیده که آمریکا و اسرائیل جرات نمی‌کنند به ما حمله کنند، می‌دانند و نوکران آنها هم از آنها قطع امید کرده و خواستار حسن روابط با جمهوری اسلامی هستند، کسی جرات چپ نگاه کردن به سرباز آمریکایی را نداشت چه برسد به اینکه پایگاه عین‌الاسد با آن عظمت بمباران شود و هر روز با تهدید مجبور شوند که از منطقه بروند، این عظمت ولایت، دین و حضرت امام است که به سمت اقتدار و ایران قوی رفتند.

وی در پایان اذعان داشت: قرآن هم به ما می گوید "و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه" قوت به دست بیاورید، سلاح به دست بیاورید، در برابر دشمنان قوی شوید.
امروز باید در راستای فرهنگ‌سازی قرآن، ولایت را فرهنگ سازی کنیم، بودن در کناری رهبری و حمایت از ولایت، با پیوند امت و امام ما می توانیم گام‌های موفقیت آمیز در مسیر تعالی و رشد و پیشرفت را برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار