سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز برداشت سیب از پنج هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ‌های این شهرستان، پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۸۲ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 23 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز برداشت سیب از پنج هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ‌های این شهرستان، پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۸۲ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
ارسلان صالحی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوب و همچنین استفاده از کود‌های آلی و بیولوژیک، محصول سیب باغ‌های شهرستان اقلید با کمترین میزان سموم و کود‌های شیمیایی تولید می‌شود و بیش از ۵۰ درصد محصول تولیدی امکان صادرات دارد.
وی بیان کرد: عمده سیب تولیدی این شهرستان از ارقام "رد و گلدن" است که در بازار‌های داخلی نیز متقاضیان قزیادی دارد.
صالحی با بیان اینکه برداشت سیب از باغ‌های شهرستان اقلید از اوایل مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: حدود پنج درصد از سیب تولیدی قابلیت فرآوری را دارد که کمبود صنایع تبدیلی مشکلی است که باغداران منطقه با آن مواجه هستند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه تنها سه واحد سردخانه با ظرفیت سالانه پنج هزار تن در شهرستان اقلید وجود دارد، گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی دارای قابلیت انبار مانی این شهرستان، کمبود واحد‌های سردخانه‌ای از دیگر مشکلات کشاورزان این شهرستان است که عرصه را برای سود بری دلالان باز گذاشته است.

برچسب ها: برداشت ، سیب ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار