دبیر هیئت ورزش‌های رزمی خبر داد؛
دبیر هیئت ورزش های رزمی گفت: یک هزار و ٢٠٠ خانم و آقا کرمانشاهی در سطح حرفه‌ای ورزش دفاع شخصی فعالیت مي‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 23 October 2023

١٢٠٠ کرمانشاهی در سطح حرفه‌ای ورزش دفاع شخصی فعالیت می‌کنندافشین نوروزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ورزش را به صورت جدی از ١۴ سالگی آغاز کرده‌ام.

وی افزود: در رشته‌های مختلف کاراته، نینجا، کامبت، جوجیتسو، جودو هنرهای دفاعی ایرانیان و دفاع شخصی فعالیت داشتم.

دبیر هیئت ورزش های رزمی تصریح کرد: از مسئولین کشوری و وزارت ورزش خواهشمندم که سالن‌های ورزشی مناسب و رایگان در اختیار علاقمندان این رشته قرار بدهند.

وی گفت: هزینه ورزشی برای یک هنرجو بسیار بالا است و امکان ورزش کردن برای همه میسر نیست کارت بیمه ورزش، سو کارت عضویت فدراسیون، هزینه لباس‌ و هزینه باشگاه‌ها نیز بالا است.

این مقام مسئول ابراز کرد: از مسئولین تقاضامندم از قهرمانان این رشته که رشته بسیار کاربردی نیز است بیشتر حمایت کنند، طی جلساتی که با رئیس هیئت ورزش‌های رزمی داشتیم به ما قول مساعدت و همکاری داده‌اند.

وی عنوان کرد: فدراسیون‌ها شروع به تربیت مدرس خانم در این زمینه کرده‌اند و مربیان خوبی در کشور مشغول به فعالیت هستند، حدود یک هزار و ٢٠٠ خانم و آقا در این رشته در سطح استان کرمانشاه فعالیت دارند.

این مقام مسئول تشریح کرد: رشته دفاع شخصی در باشگاه نسبت به سایر رشته‌های رزمی بدون آسیب است و کمترین آسیب را دارد به دلیل اینکه هنرجو روش دفاع از خود و دیگران را در مقابل خطر آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: هنرجو از لحاظ روانشناسی تقویت می‌شود که بدون درگیری فیزیکی دعوا را مدیریت کند، سال ١٣٩٢ در یک مراسم ورزشی دچار آسیب شده و با همان آسیب مسابقه دادم و مقام سوم را کسب کردم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در دفاع شخصی خشونت وجود ندارد آموزش‌ها ۹۰ درصد رفتاری و ۱۰ درصد فیزیکی است سپس از نظر اعتماد به نفس و توانایی مدیریت درگیری، تقویت می‌شود.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنم ورزش را در کنار درس و تحصیل داشته باشند ورزش وضع روح و جسم را تقویت می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر رشته ورزشی به شما در کارهای روزمره و زندگیتان کمک کرده و باعث شادابی روح، جسم و روان می‌شود، در ایران مسعود غفارپور بنیانگذار رشته هنرهای دفاعی ایرانیان و رشته دفاع شخصی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار