استاندار خوزستان با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تردد در جاده‌های استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت پارسال گفت: بزرگراه ها و جاده های باید با توجه به افزایش تردد در جاده های استان توسعه یابد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 24 October 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی و کاهش تصادفات استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: ساخت ریل باس(قطارهای خودکششی که برای حرکت نیاز به لکوموتیو ندارند)

می تواند بخشی ار ترافیک شهر اهواز را حل کند که لازم است راه آهن اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد؛ البته بخش خصوصی باید در این زمینه به ما کمک کند.

وی وجود نقاط حادثه‌خیز را از مهمترین عوامل افزایش تصادفات در استان دانست و افزود: ۱۹ نقطه حادثه‌خیز توسط اداره کل راهداری استان شناسایی شده که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کرد؛ هرچند به نظر کارشناسان، تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده های استان بیشتر از این آمار است.

نصب علائم و تعریض جاده ها، منجر به کاهش تصادفات می‌شود

استاندار خوزستان گفت: با نصب علائم و تعریض جاده ها، تا حدودی می‌توان به کاهش تصادفات کمک کرد اما بخش اصلی موضوع خود رانندگان هستند که باید به علائم رانندگی توجه کنند در غیر این صورت شاهد حوادث مرگباری خواهیم بود.

وی افزود: قبل از اربعین آمار تصادفات منجر به مرگ در استان معقول بود اما در ایام اربعین به دلیل تردد خودروهای دیگر استان‌ها که اکثرا خواب آلود بودند شاهد حوادث ناگواری بودیم لذا باید کاری کنیم که مقررات رانندگی به خوبی رعایت شود.

در بحث دوربین‌های هوشمند و کنترلی از دیگر استان‌ها عقب هستیم

حسینی محراب با بیان اینکه در بحث دوربین‌های شهری هوشمند از دیگر استان ها عقب هستیم گفت: در این چند ماه توانستیم امکانات خوبی از جمله دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و کنترلی فراهم کنیم که تعداد زیادی از این دوربین ها در شهر اهواز فعال شده و قرار است دوربین‌های جدید دیگری توسط شهرداری برای کنترل ترافیک نصب شود.

وی به باز شدن گره‌های ترافیکی منتهی به هسته مرکزی شهر اهواز تاکید کرد و افزود: هر چه سریعتر باید کارگروهی با حضور اتحادیه اصناف و معاونت عمرانی استانداری تشکیل و با توجه به نظرات کارشناسانه در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

فرمانداران نسبت به راه اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی اهتمام داشته باشند

استاندار خوزستان در ادامه به راه اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: همه فرمانداران باید نسبت به راه اندازی چنین فضاهای ورزشی به عنوان یک طرح اولویت‌دار برای جوانان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: در اهواز و برخی از شهرها زمینی برای احداث پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده که باید با جدیت بیشتری دنبال شود همچنین برخی از شهرهای استان که دارای پیست هستند باید نسبت به پویایی آن اقدام کنند.

حسینی محراب گفت: با توجه به انگیزه و شور و اشتیاق جوانان استان به بحث موتورسواری و اتومبیلرانی، انتظار داریم که فدراسیون فعالیت بیشتری داشته باشد.

 

نقاط حادثه خیز جاده ای شناسایی شود

وی به استفاده از نرم افزارهای روز جهان، برای کنترل ترافیک شهری تاکید و گفت: شهرداری اهواز نرم افزار خوبی در این زمینه داشته که باید در اختیار همه شهرها قرار داده شود.

حسینی محراب گفت: فرمانداران استان برای جلوگیری از تصادفات، باید نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را با نظرات مردمی و پاسگاه‌های محل شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش تردد در جاده های استان، باید به همین نسبت بزرگراه ها و جاده های استان را گسترش دهیم.

مسئولان و نخبگان استان خوزستان در زمینه راه های استان مطالبه‌گری کنند

استاندار خوزستان گفت: بسیاری از پروژه‌های مربوط به راه، ملی بوده و در سطح کلان تصمیم‌گیری می شود لذا از تمام مسئولان این حوزه درخواست داریم برای جبران این عقب ماندگی، نگاه ویژه ای به بحث راه‌های استان خوزستان داشته باشند.

وی افزود: خوزستان در انتقال کالا از بنادر جزو ۲ استان اول کشور بوده اما در رابطه با بزرگراه‌ها، استان نهم یا دهم هستیم که نیاز است تمام نخبگان، نمایندگان مجلس و خبرگان و مدیران خوزستانی در سطح کشور مطالبه‌گری کنند تا شاهد پیشرفت در زمینه راه‌ها و بزرگراه ها باشیم.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به برگزاری راهپیمایی مردمی در اهواز برای همراهی با مردم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: کشتار بیش از پنج هزار فلسطینی در کنار ۱۵ هزار مجروح و تخریب خانه‌ها و مغازه‌ها، یک نوع قتل و عام مردمی است لذا تمام مسلمانان وظیفه دارند که با حضور و کمک‌های مالی خود به میدان آمده تا جلوی این کار گرفته شود.

حسینی محراب گفت: امروز در پاسخ به عملیات بسیار موثر مردم فلسطین (طوفان الاقصی) شاهد نسل کشی فلسطینی ها هستیم لذا انتظار داریم که تمام مدیران و مردم اهواز فردا ساعت ۱۰ صبح به همراه خانواده در این راهپیمایی حاضر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار