مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : سهیمه امسال استان برای پوشش بیمه روستایی و عشایری ۱۱ هزار نفر است که از این تعداد تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 25 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محسن رشیدی‌اقدم مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در کارگروه بیمه روستاییان و عشایر استان در استانداری با بیان اینکه کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ رتبه اول پوشش بیمه روستایی و عشایر را در کشور کسب کرد، گفت : از آنجایی که سطح پوشش بیمه‌ای پارسال بالا بود برای همین سهمیه امسال استان را کمتر در نظر گرفتند.

وی جامعه هدف پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری در استان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که تا کنون ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه از پرداخت مستمری به پنج هزار و ۸۰۰ نفر خبر داد و افزود: میزان پرداخت مستمری این صندوق نیز برای امسال حدود چهار میلیون تومان است.

رشیدی‌اقدام بیان کرد: به خاطر عملکرد خوب استان در پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر برای اولین در ۱۷ سال گذشته کرمانشاه توانست دبیر منطقه هفت کشوری در بین استان‌های غربی شود.

وی در خصوص اهمیت این بیمه گفت: طبق قانون پوشش بیمه یک حق همگانی است و این صندوق برای بهره مندی روستاییان و عشایر از حقوق بازنشستگی و یا از کار افتادگی با تخفیف ۷۰ درصدی ایجاد شده است.

وی میزان حق بیمه پرداختی را ۷۶۰ هزار تا سه میلیون و ۶۰ هزار تومان در هشت سطح متفاوت بسته به توان مالی افراد عنوان کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار