سرپرست شیلات کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست شیلات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته چهار میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه ماهی زینتی در کرمانشاه تولید شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 26 October 2023

رحمت‌الله جلیلیان

سهراب صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بخش زیادی از ماهیان تولیدی استان کرمانشاه از جمله انواع خانواده سیچلایدها، کالر، گوپی، اسکار و انواع گلدفیش وارد بازار عراق می‌شود.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که ماهیان مورد تقاضای بازار داخلی اغلب کالرویدو، گوپی و تایگر بارب و ماهیان ویژه آکواریوم های پلنت هستند.

سرپرست شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر کشور عراق ماهیان زینتی ایران اغلب به کشورهای ایتالیا، کویت، آذربایجان، تایلند و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

به گفته صحرایی در سال گذشته تعداد چهار میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان کرمانشاه تولید شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود چهار میلیون و ٩٠٠ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان کرمانشاه تولید شود.

این مسئول اذعان کرد: این ماهیان در ٢۴ باب مرکز به صورت صنعتی و خانگی با اشتغالزایی ٩۴ نفر تولید و در بازار داخل و خارج به فروش می‌رسند و بیشترین تعداد مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و تراکم تولید در شهرستان کرمانشاه قرار دارند. 

صحرایی خاطرنشان کرد: انواع واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، واحدهای تولیدی ماهیان زینتی به سه دسته مراکز بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم بندی می‌شوند.

وی عنوان کرد: از مجموع کل واحدهای تولیدی ماهیان زینتی استان کرمانشاه، سه واحد بزرگ مقیاس و صنعتی و سایر واحدها در ٢ دسته با ظرفیت متوسط تولیدی ٢٠٠ هزار الی ۵٠٠ هزار قطعه و کوچک (مشاغل خانگی) قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار