به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های قلبی و عروقی، اولین علت مرگ و میر در دنیا و کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 26 October 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ مهرماه با اشاره به اهمیت بیماری‌های مزمن بر سلامت جامعه گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، اولین علت مرگ و میر در دنیا و کشور است.

وی ادامه داد: سالانه در حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا به علت بیماری‌های قلبی و عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ درصد از کل مرگ‌ها و حدود نیمی از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است.

رضائیان‌زاده افزود: بیشتر مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، به شکل سکته‌های مغزی و حمله‌های قلبی تظاهر می‌کنند و عوامل خطر اصلی این بیماری‌ها، مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: این عوامل خطر رفتاری در افراد، به صورت بروز فشار خون، دیابت، اختلال چربی خون، چاقی و اضافه وزن خود را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: برگزاری سالانه روز جهانی قلب (۲۹ سپتامبر مصادف با ۷ مهر) به عنوان موفق‌ترین بسیج علیه بیماری های قلبی و عروقی در سطح دنیا، فرصتی را برای اطلاع‌رسانی در خصوص این عوامل خطر و اصلاح سبک زندگی، در راستای آگاهی مردم در خصوص این بیماری‌ها و عوامل خطر آنها و جلب توجه سیاستگذاران فراهم می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار