نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: پاسخگویی روشن و صحیح به شبهات قرآنی نسل جوان و گروه‌های مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف مؤسسات قرآنی است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 26 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با استاد سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) و از اساتید مطرح علوم قرآنی و حدیث اظهار کرد: باید از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی استان سمنان در جهت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در استان تقدیر کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان سمنان در این راستا، فعالیت‌های خوب و ارزشمندی را دنبال می‌کند و با پیگیری‌های انجام‌شده، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی قرآنی در استان سمنان گرفته شده و شعبه استانی این سه مؤسسه در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با ذکر خاطره‌ای از استاد میرباقری در سفر معنوی حج و پاسخگویی‌های متعدد ایشان به شبهات قرآنی و مذهبی زائران گفت: پاسخگویی روشن و صحیح به شبهات قرآنی نسل جوان و گروه‌های مختلف جامعه با ابزار‌های نوین و خلاقانه یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های مؤسسات قرآنی است.

مطیعی ادامه داد: جای مباهات و افتخار است که فرهیختگانی از استان سمنان در این حوزه و عرصه مهم خدمات خوب و ارزشمندی را به جامعه و کشور ارائه می‌کنند و پاسخگویی به شبهات قرآنی و مذهبی را دغدغه اصلی دنبال می‌کنند.

ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی در استان سمنان

سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی ایمانور نیز در این دیدار گفت: با همکاری مجموعه فرهنگی و انقلابی جهاد دانشگاهی استان سمنان، نمایندگی این مؤسسه با هدف ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

میرباقری ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مطرح و سرشناس در حوزه فرهنگ، معارف و علوم قرآنی و حدیث با هدف ترویج و ترغیب و پاسخگویی به شبهات موجود از اهداف اصلی این مؤسسه است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که امروز دنبال می‌کنیم و از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و نظام است، تولید محتوای فاخر و ارزشمند و مقابله یا هجمه‌های متعددی که در فضای مجازی شکل گرفته و اعتقادات مذهبی و فرهنگی جامعه را نشانه گرفته است را دستور کار قرار داده‌ایم.

تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه فرهنگی و قرآنی ایمانور

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه فرهنگی و قرآنی ایمانور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان سمنان اخذ شده است و شعبه استانی این مؤسسات در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

علی منصفی‌راد ادامه داد: نمایندگی مؤسسات فرهنگی قرآنی نور المجتبی (ایمانور)، بیت‌الاحزان و منتظران منجی که در سطح کشور فعالیت‌های ارزشمندی دارند در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود و خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهند داد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار