تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی استان سمنان و مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم امضا شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 26 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، در جریان سفر سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم به سمنان، تفاهم‌نامه همکاری بین سیدمحمدصادق میرباقری، مدیرعامل این مؤسسه و علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان امضا و تبادل شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در این مراسم با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نمایندگی مؤسسه قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) استان قم در استان سمنان گفت: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود طرفین، شناسایی عرصه‌های همکاری، ایجاد همکاری و ارائه خدمات در جهت گسترش و ترویج معارف اسلامی مبتنی بر معارف و آموزه‌های قرآن و عترت منعقد شده است.

منصفی‌راد افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و در راستای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی با تکیه بر معارف و آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (ع) و به‌منظور تربیت نسل‌های انقلابی و اسلامی و جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود طرفین، تفاهم‌نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی واحد استان سمنان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی منعقد شده است.

وی ادامه داد: همکاری مشترک در تولید دانش و اسناد علمی و پژوهشی شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتب مرتبط با حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مورد توافق (علوم قرآنی و مطالعات بین‌رشته‌ای دینی)، توسعه همکاری‌های مشترک در سطح ملی و بین‌المللی، ارائه دوره‌های مؤسسه به اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف استان سمنان، تولید و ارائه دروس و دوره‌های آموزشی با موضوعات جدید و موردنیاز جامعه هدف و... ازجمله موضوعات مهم این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک در استان سمنان و در سطح ملی برای اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزی و سایر اقشار هدف، همکاری در برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآنی و ارتقای توانمندی‌های اساتید و معلمان معارف اسلامی و طلاب با موضوعات اسلامی (سلسله دوره‌های ۴۰ روز تمرین بندگی، سبک زندگی، عقاید قرآنی، تاریخ معصومین. خانواده قرآنی، انس با قرآن کریم، احکام قرآنی، مهارت‌های تربیت کودک و ...) و همکاری در تدوین دوره‌های ویژه مهارت‌افزایی تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان و... از سایر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

منصفی‌راد از صدور مجوز شعبه استانی مؤسسه بنام جهاد دانشگاهی استان سمنان در این تفاهم‌نامه همکاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان سمنان اخذ شده است و شعبه استانی این مؤسسات در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگی مؤسسات فرهنگی قرآنی نور المجتبی (ایمانور)، بیت‌الاحزان و منتظران منجی که در سطح کشور فعالیت‌های ارزشمندی دارند، در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود و خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهند داد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار