مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: همزمان با صدور شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده در استان، یک بوته نهال نیز به والدین این نوزادان برای کاشت در عرصه های طبیعی اهدا می شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 30 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نجم الدین خسروی اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به همه نوزادانی که متولد می شوند نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

وی افزود: در این طرح زیست محیطی به ازای تولد هر نوزاد و همزمان با صدور شناسنامه برای فرد متولدشده، به والدین وی یک نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

خسروی ادامه داد: این طرح اختیاری است و خانواده ها در دریافت و کاشت نهال به نیت نوزاد خود مختار هستند.

وی یادآور شد: در این طرح خانواده ها با دریافت نهال، این بوته ها را زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق از قبل تعیین شده کاشت خواهند کرد.

خسروی با بیان اینکه به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۰ نوزاد در استان متولد می شود، یادآور شد: اگر برای بخشی از این نوزادان نهال کاشته شود، سرانه فضای سبز جنگی استان افزایش می یابد.

وی بیان کرد: والدین نوزادهای متولد شده علاوه بر مناطق جنگلی تعیین شده از سوی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، در صورت داشتن حیاط و باغچه امکان کاشت نهال در منازل شخصی خود را دارا هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری این نهال ها با خانواده نوزادان متولد شده خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: در این طرح پیشنهادی و مشارکتی ادارات کل ثبت احوال و منابع طبیعی و آبخیزداری به ازای هر نوازد متولد شده نهال به خانواده های آنها اهدا می کنند.

ابراهیم پیرزادیان یادآور شد: این برنامه فرهنگی و زیست محیطی در راستای اجرای طرح بزرگ کاشت یک میلیارد نهال و با هدف افزایش سرانه فضای سبز مسکونی و جنگلی انجام می گیرد.

وی افزود: مشخصات خانواده نوزادانی که خارج از فصل نهالکاری متولد شوند از طریق ثبت احوال اخذ و در ماه های مناسب با کاشت نهال به آنها برای دریافت نهال اطلاع رسانی می شود.

پیرزادیان ادامه داد: این نهال ها متناسب با شرایط جغرافیایی هر منطقه در اماکن مختلفی چون بوستان ها، حیاط منازل مسکونی، حاشیه شهرها و عرصه های جنگلی زیر نظر کارشناسان کاشت خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار