مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ۵۰ هزار و ۸۴۲ رویداد ولادت در هفت ماهه امسال در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۰.۷ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 30 October 2023

مصطفی امانی‌پور روز اظهار کرد: ۵۱.۹ درصد ولادت‌ها معادل ۲۶ هزار و ۴۲۰ نفر مربوط به پسران و ۴۸.۱ درصد معادل ۲۴ هزار و ۴۲۲ نفر مربوط به دختران است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ به ازای هر هزار نفر، ۱۸ نوزاد در خوزستان متولد شد که از این لحاظ رتبه سوم کشور به این استان اختصاص یافت.

امانی پور ادامه داد: به ازای تولد هر ۱۰۸.۱ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر در استان متولد شده و ۸۷۰ مورد دوقلوزایی و ۳۳ مورد سه قلوزایی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در خصوص آمار وفات در خوزستان افزود: در هفت ماهه امسال ۱۳ هزار و ۳۸۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۲۹ درصد کاهش یافت.

وی توضیح داد: تعداد وفات ثبت شده در مردان هفت هزار و ۵۷۷ مورد معادل ۵۶ درصد و در زنان پنج هزار و ۸۰۲ مورد معادل ۴۴ درصد بود.

امانی پور تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده ۲۰ هزار و ۳۴۹ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش ازدواج اعلام شد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان اضافه کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول در استان، برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳.۵ بود.

وی با اشاره به آمار طلاق در استان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال، پنج هزار و ۶۴۵ مورد طلاق در استان گزارش شده و میانگین سن طلاق برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال به ثبت رسید.

امانی پور در خصوص فراوانی نام در استان گفت: در بین نوزادان پسر نیز بیشترین اسامی به ترتیب مربوط به "علی" با ۹۵۹، "حسین" با ۹۱۷، "محمد" با ۶۷۷، "امیرعلی" با ۶۳۷ و "عباس" با ۶۰۸ مورد و در بین دختران نیز "فاطمه" با ۸۹۴، "زینب" با ۶۷۸، "رقیه" با ۵۴۸، "زهرا" با ۵۲۲ و "نورا" ۲۹۰ مورد است.

استان خوزستان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۳۰ شهرستان دارد و جزو استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار