در همایش ملی برنامه ریزی توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در سبزوار، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به دلیل کسب رتبه سوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در بین استان های کشور تقدیر شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 30 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در این همایش که با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور برگزار شده بود از علی فلاحی مدیر امور شیلات و آبزیان فارس با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان فارس با تاکید بر اینکه این استان در بین تمامی استان های کشور در حوزه ماهیان خاویاری حائز رتبه سوم و در بین استان های غیر ساحلی در جایگاه نخست است، گفت: پرورش و تولید ماهیان خاویاری برند شیلات کشور است از این رو این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فلاحی با اذعان به اینکه سال گذشته 18 هزار و 500 کیلوگرم خاویار و 4600 تن گوشت ماهیان خاویاری در کشور تولید شده است، بیان کرد: سهم استان فارس از این میزان استحصال و تولید بیش از 1700 کیلوگرم خاویار و 191 تن گوشت بوده است که ارزآوری قابل توجه ای برای استان و کشور به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار بوده و می‌تواند در گستره‌های تولید و اقلیم متفاوت و مختلف، با استفاده از الگوهای متنوع تولید، کانون‌های مولدی ایجاد کند، افزود: این امر ضمن کمک به معیشت خانواده‌ها به پایداری تولید کشاورزی نیز کمک می کند.

او با تاکید بر اینکه آب یک‌بار مصرف نیست و باید در چرخه تولید محصولات متنوع بچرخد، اظهار کرد: اجرای برنامه های آبزی‌پروری در مزارع کشاورزی در دستور کار قرار دارد تا ضمن غنی‌سازی آب کشاورزی، بهره‌وری آب را در تولید کشاورزی بالا ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار