مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل‌ گفت: در ایستگاه تولید بذر و نهال اردبیل قادر به تولید 20 میلیون اصله نهال هستیم که با تامین اعتبار مورد نیاز این هدف‌گذاری می‌تواند محقق شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵ 07 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله محسن‌زاده اظهار داشت: پنج ایستگاه تولید بذر و نهال با هدف تولید و صادرات بذر و نهال وجود دارد به طوری که امسال برای اولین بار 500 اصله نهال گلخانه‌ای به انجام رسیده و 200 هزار اصله گلدان نیز در قالب توسعه کشت فندق در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه وضعیت فرسایش خاک در سطح استان به ویژه خلخال و کوثر مطلوب و مناسب نیست بلکه از وضعیت نگران‌کننده‌ای برخوردار است، گفت: 14 تن در هکتار فرسایش خاک و 4.8 تن در هکتار رسوب اتفاق می‌افتد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل‌ با بیان اینکه تمام طرح‌های آبخیزداری و مرتع‌داری در قالب طرح جامع حوزه آبخیز انجام می‌شود، افزود: در بخش توسعه جنگل‌کاری نیز طرح کشت و عمل‌آوری فندق به عنوان یک طرح جامع در بودجه سال 94 ردیف اعتباری خاصی گرفته به طوری که طرح جامع درختکاری در منطقه فندقلو با هدف توسعه جنگل فندق به انجام می‌رسد.

محسن‌زاده یادآور شد: 200 هکتار جنگل‌کاری جدید به عنوان یک اولویت مدنظر است و ما تاکنون 50 هکتار چاله‌زنی را در این زمینه انجام دادیم.

این مسئول از انتخاب اردبیل به عنوان پایلوت کشت و توسعه فندق در کشور خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه امیدواریم با طرح‌هایی که در دست اقدام است بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل‌ از تصویب اجرای طرح مرتع‌داری در 741 هکتار و همچنین انجام عملیات بذرکاری در این مراتع خبر داد و افزود: قرار است 385 هزار هکتار طرح مرتع‌داری اجرایی و عملیاتی شود که در این زمینه واگذاری‌ها نیز با اولویت در حال انجام است.

محسن‌زاده حفاظت و بهره‌برداری درست و واگذاری کارها را به طر‌ح‌های توسعه صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: ما در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران طرح واگذاری اراضی به منطقه ویژه اقتصادی 2 هزار هکتار و همچنین دهکده انرژی را به میزان 50 هکتار در دستور کار قرار داده و واگذاری انجام می‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار