مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان:
کد خبر: ۱۱۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 30 October 2023

تابناک/گیلان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان، از عضویت ۱۰۷ هزار نفر در این صندوق خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد، ۵۰۰۰ نفر مستمری بگیر در بخش‌های فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی هستند.

یزدان شعبانی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یکی از اقدامات شاخص و برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: مزایای این صندوق در جهت معیشت و رفاه و آینده قشر شریف و مولد کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان گیلان را ۴۰۷ هزار نفر خبر داد و افزود: این افراد با عضویت می‌توانند در آینده از خدمات و تعهدات بلندمدت صندوق نظیر حقوق بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار و خدماتی مانند نقل و انتقال سابقه بیمه و هزینه‌های کفن و دفن و...بهره‌مند شوند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، از عضویت ۱۰۷ هزار نفر در این صندوق خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد، ۵۰۰۰ نفر مستمری بگیر در بخش‌های فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی هستند.

شعبانی از همه ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کشاورزان غیر ساکن در روستا خواست در صورت عدم عضویت در سایر بیمه‌های دولتی، به دفاتر کارگزاری صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان مراجعه کنند و گفت: افراد در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو این صندوق شوند تا در آینده از تعهدات بلندمدت آن استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه سالانه بوده و امکان تقسیط تا چهار مرحله وجود دارد، اضافه کرد: دولت ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و افراد تا سن ۶۵ سال و حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند مستمری دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان از فعالیت ۷۰ دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان خبر داد و تصریح کرد: سهمیه تکلیفی استان تا پایان سال جاری ۱۴ هزار و ۵۷۱ عضو است که تاکنون ۴۰۰۰ نفر آن محقق شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران و دهیاران نسبت به تحقق تکلیف اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار