رئیس شورای شهر بندرعباس:
تابناک هرمزگان- نظری، محور قرار گرفتن مسجد را نیاز جدی جامعه امروز دانست و گفت: مساجد باید متناسب با نیاز روز نسل جوان بروزرسانی شوند.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 31 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  مصیب نظری در دیدار سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به آیه 18 سوره توبه که می فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری آبادگران مسجد به شمار می روند.
وی به تشریح کارکردهای متنوع مسجد پرداخت و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) به همه مسائل و مشکلات جامعه اسلامی در مسجد رسیدگی می کردند و ابتکار نظام در راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با هدف تقویت همین نگاه و رویکرد بود.
رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری با اجرای برنامه های متنوع و موثر در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، محیط را برای نسل جوان فراهم کرده داند.
وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیت عظیمی نام برد که می تواند از طریق اجرای برنامه های هدفمند و تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی و خنثی سازی توطئه های دشمن در تهاجم فرهنگی نقش بسزایی ایفا کنند.
نظری تصریح کرد: امروزه در محلات و روستاهایی که از کانون فرهنگی هنری فعال و پویایی برخوردار هستند، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی می باشیم و این بیانگر نقش کانون هاست.
وی با تاکید بر برنامه ریزی کانون های فرهنگی هنری برای ارتباط موثر مسجد با مدرسه و اجرای برنامه های تربیتی تاثیرگذار ویژه دانش آموزان، گفت: مساجد در عصر پسااینترنت و هوش مصنوعی هم می توانند با بهره گیری از ایده های خلاقانه و ابتکاری اعضای نوجوان و جوان نخبه نقش آفرین باشد و از این ظرفیت برای انتقال پیام های دینی و ارزشی استفاده کنند.
رئیس شورای شهر بندرعباس، محور قرار گرفتن مسجد را نیاز جدی جامعه امروز دانست و افزود: مساجد باید متناسب با نیاز روز نسل جوان بروزرسانی شوند و فعالان مساجد نیز در برخورد با نوجوانان و جوانان باید به رفتار خود توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اظهار کرد: شورای شهر بندرعباس از طرح ها و برنامه های قوی در حوزه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت ویژه حمایت خواهد.
اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد یک ساله این ستاد به همراه طرح «مسجد طراز اسلامی(تحول در مدیریت مساجد)» را کرد و خواستار حمایت شورای شهر از طرح ها و برنامه های کانون ها شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار