مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ با هدف عقبه سازی برای مستندسازی در بین هنرمندان قمی برگزار شد و در این امر موفق بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 03 November 2023

به گزارش تابناک قم، امیرعلی عموزاده روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: تمام ظرفیت های استان را برای برگزاری جشنواره فیلم 17 گذاشتیم و هدف اصلی از برگزاری آن عقبه سازی برای مستند سازی بود گرچه برخی فیلم ها شاید ضعیف بودند اما ۶۰ گروه به آن حد رسیدند که اثری مستند را ارائه دهند و با محاسبه نویسنده، فیلمبردار ، بازیگر و دیگر عوامل جمعیت فراوانی درگیر ساخت مستند برای شهدا شدند.

وی تاکید کرد: اختتامیه جشنواره فیلم ۱۷ افتتاحیه ای برای پرورش استعدادها و ظرفیت ها در حوزه مستند سازی در استان قم بود و حرکت خوبی آغاز شد که نباید خاموش شود.

عموزاده افزود: در دیداری که سال گذشته دست اندرکاران کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان تاکید کردند از ظرفیت های استان قم برای معرفی حماسه های دفاع مقدس استفاده شود و باید تمام قامت از این میراث ماندگار حفاظت کرد.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری این بود که قم شهر سرآمد شهادت و سرافرازی است و امروز یاد و نام شهدا باید با آثار هنری به مردم‌ معرفی شود و با زبان فیلم‌ مستند این کار انجام شود.

وی افزود: این فرمایش محقق شد و برای اولین بار بعد از انقلاب جشنواره فیلم مستند دفاع مقدس به این ‌گستردگی در حوزه مستند شهید و شهادت در قم برگزار و برای آن فیلم تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اکنون در شبکه های تلویزیونی مستندسازان قمی فعال هستند گرچه تعدادی از آن ها به تهران رفته اند و قم در گرافیک هم حرف های ملی زیادی برای گفتن در سطح کشور دارد.

۶۰ فیلم مستند به نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ رسیده است که این جشنواره از برنامه های جنبی کنگره شهدای قم محسوب می شود.

اختتامیه این جشنواره ۱۳ مهرماه امسال با تقدیر از برگزیدگان خاتمه یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار