بسته ویژه خبری تابناک:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند، «اصلاح طلبان با هیچ گروهی ائتلاف نمی کنند»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲ 18 October 2015
دولت ریال پول‌های بلوکه‌شده را پیش‌خور کرده است

رئیس پیشین اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم شفاف‌‌سازی موارد مصرف ریال‌های خرج‌شده توسط دولت، گفت: باید ارزیابی عملکرد داشته باشیم و اگر موارد هزینه‌شده شفاف‌سازی شود، بسیار خوب است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با فارس درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «پول‌های بلوکه‌ ایران که قرار است آزاد شود، عمدتاً قبلاً ریالش خرج شده است» اظهار داشت: پول‌‌ها دونوع است، یکی ارز و دیگری ریال‌ مابه‌ازای این ارز است و ارزی که ناشی از فروش نفت است متعلق به دولت است اما بودجه بر اساس ریال است و باید آن را به ریال تبدیل و در حساب خود ثبت کند، دولت‌ها در شرایط مختلف وقتی به کمبود بودجه برمی‌خورند و برای نیازهای آنی، بعضی از امکانات بالقوه خود را به بالفعل تبدیل می‌کنند.آل‌اسحاق ادامه داد: به طور مشخص در دولت‌های گذشته و به ویژه دولت قبل، ما مقداری فروش نفت داشتیم اما اجازه مصرف آن را نداشته‌ایم و مجبور بودیم در حساب چین و هند آن را نگهداری کنیم، در حالی که اصل دارائی متعلق به دولت بود که قدرت استفاده از آن وجود نداشت.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه از این سو نیز دولت احتیاج به ریال داشته و با این تعبیر که این پول من است ریال این پول‌ها را قبلاً پیش‌خور و مصرف کرده است، افزود: بنابراین در حال حاضر ریال این دلارها از بانک مرکزی گرفته شده و بانک مرکزی مال دولت نیست اما متعلق به جمهوری اسلامی است.


واکنش تند هفته نامه مثلث به اقدامات پایداری ها

هفته نامه مثلث در مطلبی انتقادی خطاب به روح الله حسینیان نسبت به برخی رفتارهای او و همفکرانش واکنش نشان داده است.

مصطفی صادقی،دبیر تحریریه مثلث در بخشی از این مطلب نوشته است:آقای حسینیان ! بیانیه دفتر رهبری را خوانده‌اید؟ به نظر شما خطاب این نامه به چه کسی بود ؟ از من روزنامه‌نگار، از من اصولگرا بپذیرید که رفقای شما گناهی بس بزرگ و نابخشودنی مرتکب شده اند. به راستی چرا چنین خبطی کرده اید که این چنین هزینه ای از دفتر رهبری پرداخت شود ؟ چرا چنین اتهامی را متوجه مسئولین دفتر کرده اند که خدای ناکرده به اختیار خود و بدون هماهنگی راه افتاده اند و برای نهادهای نظام تصمیم‌سازی می‌کنند؟ اجازه دهید شفاف تر در این باب سخن بگوییم. این تئوری و راه خطا را محمود احمدی نژاد در همان بدو نامزدی اش در سال 84 پایه گذاری کرد.زمانی که نظر مساعدی از دفتر رهبری برای نامزدی او ارائه نشد او به جای تمکین گفت که «من باید از دولب مبارک حضرت آقا نظرشان را بشنوم» و در نهایت او نامزد انتخابات شد اما تئوری «دو لب مبارک» را پایه ریزی کرد. تئوری ای که معتقد بود نظر دفتر رهبری متفاوت از نظر رهبری است. یک شکاف خطرناک که اکنون میراث احمدی‌نژاد در سیاست ایران است و از سوی برخی دوستان سابقش در جبهه پایداری پیگیری می شود. امروز که دفتر رهبری چنین بیانیه‌ای داده‌اند حتما خط پایانی بر این تئوری خطرناک و مشکوک است.

آقای حسینیان عزیز! دلواپسی شما قابل احترام است اما فقط تا آنجا که راه را مستقیم بروید‌! خطای دیگر رفقای شما این است که از هر چیزی برای پیشبرد مقاصد جناحی و گروهی‌تان استفاده می کنید. شما یک روحانی هستید و ما پا منبری. اجازه دهید همچنان با خیال راحت به شما نمازمان را اقتدا کنیم و با خیال راحت دلمان را به حرف‌هایتان که حتما باید از آن اسلام ناب محمدی حس شود، بسپاریم.

ما اصولگرایان اگر بدانیم و حس کنیم که خدای ناکرده به نام اصولگرایان کسی قصد خدشه واردکردن به حریم رهبری را داشته باشد آن وقت است که دیگر سکوت نخواهیم کرد و با تکیه بر اصولگرایی ناب انجام وظیفه می کنیم.ما به عنوان رسانه‌ای اصولگرا در صورت ادامه چنین رفتارهایی سکوت را جایز نمی‌دانیم. آقای حسینیان! این را هم بدانید در ملکی که پرچم دولت شیعه بالاست و رهبرش مردی از پاکان روزگار است نمی‌توان به این راحتی راه آنارشی و ‌بی‌نظمی ‌رفت. فراموش نکنید که اینجا جمهوری اسلامی است.


سلفی ولادیمیر پوتین با ملکه زیبایی روسیه!

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه هنگام حضور در مسابقات فرمول یک در سوشی بک عکس سلفی با ملکه زیبایی روسیه انداخت."فيوليتا"ملکه زیبایی روسیه گفته آرزوی کودکی من این بود که با ولادیمیر پوتین رو به رو شوم که اکنون به این آرزو رسیدم.بعد از آنکه پوتین این عکس را بر صفحه اینستاگرام خود گذاشت، موج وسیعی از واکنش ها از سوی کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.
شنبه

یخچالی مخصوص کارتن‌خواب‌ها

نخستین یخچال ویترینی کشور، ظهر روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴ و همزمان با اولین روز از ماه محرم در میدان شوش نصب شد.به گزارش آژانس عکس تهران، نخستین یخچال ویترینی کشور، ظهر روز پنجشنبه 23 مهرماه 1394 و همزمان با اولین روز از ماه محرم در میدان شوش نصب شد.این یخچال که با همت گروه مردمی پایان کارتن خوابی نصب شد با نگاه رفع گرسنگی از جامعه صورت گرفت. زین پس مردم شهر میتوانند نذر ها و خیرات خود را برای سیر کردن گرسنگان در این یخچال قرار دهند. گفتنی است در نصب این یخچال عوامل اجرایی سامانه 137 ناحیه 4منطقه 12شهرداری تهران و مدیر اجتماعی فرهنگی این ناحیه حمید صادقیان همکاری داشتند.
شنبه

سخنان وحدت‌آفرین امام جمعه اهل سنت زاهدان

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و امام جمعه اهل سنت این شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد مکی طی سخنانی بیان کرد: قاتلان امام حسین(ع) و یارانش ادعای مسلمانی می‌کردند، آنان که نوه پیامبر(ص) را به شهادت رساندند گمان نمی‌کردند تا قیامت مورد نفرین مسلمانان قرار گیرند.به گزارش ایرنا، وی افزود: امام حسین(ع) در مقابل دین و امت احساس مسئولیت می‌کرد به همین خاطر به شهادت رسید، ایشان به ما درس از خودگذشتگی، آزادی و حریّت دادند.مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: محبت سیدنا علی رضی‌الله عنه، سیده فاطمه رضی‌الله عنها و فرزندان آنان جزء ایمان ماست همانطور که محبت صحابه جزء ایمان ما (اهل سنت) است، همه ما به فرزندان، خاندان و اهل بیت رسول اکرم صلی الله علیه و سلّم عشق می‌ورزیم.مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: دلیل اینکه اهل سنت به عنوان عزاداری لباس سیاه نمی‌پوشند آن است که اعتقادی به آن ندارند و فقه و مذهبشان چنین اجازه‌ای به آنان نمی‌دهد به طوری که حتی در وفات نزدیک‌ترین افراد خانواده‌شان هم لباس سیاه نمی‌پوشند.


علاقه موتلفه برای ائتلاف با پایداری

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: هیچ‌کس در بدنه حزب مؤتلفه مخالف وحدت و ائتلاف با جبهه پایداری نیست.حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره مباحث مطرح مبنی بر کناره‌گیری محمدنبی حبیبی از دبیرکلی حزب موتلفه، گفت: بنده از اساس چنین چیزی که آقای حبیبی قصد کناره‌گیری از دبیرکلی حزب مؤتلفه را داشته باشد را نشنیده‌ام، اما بالاخره 2 هفته دیگر هیئت‌رئیسه جدید حزب انتخاب خواهد شد.وی با بیان اینکه هیچ اختلافی بین بدنه حزب مؤتلفه با راس آن وجود ندارد، گفت: اینکه می‌گویند تمایل زیاد آقای حبیبی برای ائتلاف با دوستان پایداری موجب ناراحتی بدنه حزب مؤتلفه شده، به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد، چرا که تصمیم برای ائتلاف با دیگر دوستان اصول‌گرا تصمیم همه اعضای حزب مؤتلفه بوده و چنین اخباری نشان می‌دهد که برخی از وحدت و انسجام در جبهه اصول‌گرایی هراسان هستند.


روایتی خواندنی از تغییر نام سردار همدانی

شهید حاج حسین همدانی اگرچه از اسم مستعار استفاده نمی‌کرد، اما در جبهه‌های دفاع مقدس نام‌خانوادگی‌اش تغییر کرد و حتی بعد از جنگ محسن رضایی برای ثبت رسمی این نام به ثبت احوال نامه فرستاد. ماجرای خواندنی تغییر نام این سردار شهید را به روایت خود شهید در ادامه بخوانید:

روز پنجم جنگ – 4 مهر سال 59 – که حاج محمد بروجردی به سرپل ذهاب آمد، بعد از بازدید مفصل و دقیقی که از منطقه داشت، رو کرد به بنده و با آن لبخند ملیح و دلنشین و ته لهجه‌ی قشنگ لرستانی خودش، گفت: برادر همدانی؛ این محور، محور بچه‌های همدانی است. تو که مسوول این جبهه‌ای، همدانی هستی، پس جبهه‌ی شما هم از این به بعد، جبهه‌ی همدانی‌هاست به این ترتیب و از سربند همین ماجرا، دیگر همه به خط پدافندی ما می گفتند جبهه‌ی همدانی ها، به بنده هم می‌گفتند؛ برادر همدانی!این طوری بود که با نام فامیلی همدانی معروف شدم. در نام فامیلی قبلی، پسوند همدانی وجود داشت. نام فامیلی قبلی بنده، شاکویی همدانی بود. چند سال پس از ختم جنگ تحمیلی، به امر سردار محسن رضایی میرقائد، رفتم و شناسنامه‌ام را عوض کردم. به یاد دارم آقا محسن، نامه‌ای خطاب به رئیس وقت سازمان ثبت احوال کشور نوشت و در آن نامه، از ثبت احوال خواست تا نام فامیلی بنده را در اسناد سجلی، رسماً از شاکویی همدانی، تبدیل کنند به همدانی. در نتیجه، شاکویی حذف شد و فقط همدانی آن باقی ماند. این نام فامیلی فعلی، در اصل، یادگاری است از شهید عزیزمان حاج محمد بروجردی، که خدا ایشان را با بزرگان بهشت محشور کند.


دانلود «هزار فیلم دریک ثانیه» در روسیه عملی شد

کار مشترک پژوهشگران روسی و اتریشی در دانشگاه دولتی «لومونتسف» روسیه برای اجرای پروژه «دانلود هزار فیلم در یک ثانیه» به موفقیت آزمایشگاهی رسید.به گزارش ایرنا، «ماکسیم شرباکوف» رئیس گروه پژوهشگران این طرح اعلام کرده است: در تحقیقات و عملیات اجرایی این طرح فوق پیشرفته از مجموعه لیزری با استفاده از سیستم سرعت دهنده فوتونی استفاده شده و با بهره برداری از پالس لیزر، امکان انتقال داده ها با سرعتی که تاکنون غیرقابل باور بوده، عملی شده است.

روزنامه روسی «ماسکوفسکی کامسامولتس» امروز (شنبه) درباره موفقیت این پروژه در بزرگترین دانشگاه روسیه نوشته است: ترکیب فناوری لیزر و نانو برای انتقال داده ها با کمک گرفتن از پرتوهای الکترونی و بازتاب لیزر ممکن شده است.بنا به این گزارش، پژوهشگران فعال در اجرای این طرح، افزون بر انجام مطالعه برای اجرای غیرآزمایشگاهی این طرح و ساخت قطعه اصلی نانویی آن به صورت پرتعداد برای پاسخ به سفارش های پیش رو، امیدوارند با استفاده از موفقیت های این طرح، بتوانند پیشرفت های بیشتری کسب کنند به گونه ای که صدها ترابایت اطلاعات در یک ثانیه منتقل شود.


اگر رهبر انقلاب نبود برخی مسؤولان استخوان یکدیگر را هم می‌خوردند

به نوشته بی باک مرتضی آقاتهرانی در برنامه شب سوم محرم هیأت فاطمیون که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: حیف ما کاری کردیم که نتوانستیم یک لحظه زندگی امام عصر(عج) را ببینیم؛ خدا را شکر که کسانی مثل امام(ره) و رهبر کاری کردند که طعم وجود امام زمان را بچشیم؛ قدر ایشان را بدانید اگر رهبری نبود برخی مسؤولان استخوان همدیگر را هم می خوردند.


عربستان درخواست هاشمی را رد كرد

در پی حادثه تلخ منا در حج امسال و كارشكنی های دولت عربستان برای پیگیری وضعیت كشته شدگان و مفقودان ایرانی در عربستان، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مقامات سعودی خواست تا شرایط را برای پیگیری و حضور مقامات كشورمان در عربستان تسهیل كنند.پیگیری های خبرنگار جهان حكایت از آن دارد كه آقای هاشمی با اصرار برخی مسؤولان دولت و اطرافیانش از طریق مسؤولان باقی مانده از دوره ملك فهد و ملک عبدالله با مقامات عربستانی تماس گرفته بود اما سعودی ها با این درخواست هاشمی مخالفت كردند.


اصلاح طلبان با هیچ گروهی ائتلاف نمی کنند

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت و گویی با روزنامه «ابتکار» انجام داده که طی آن در پاسخ به سوالی در مورد تبیین وضعیت اصلاح طلبان برای ائتلاف با اصولگرایان گفته است: چنین برنامه‌ای وجود ندارد و اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان با اصولگراها ائتلاف نخواهند کرد. چراکه اصلاح‌طلبان به دنبال رقابت سیاسی سالم هستند. برخی از دوستان گفته‌اند که اصلاح‌طلبان با اصولگرایانی که حامی دولت هستند وارد لیست و ائتلاف خواهند شد. اما این نظرات شخصی افراد است و برای انجام چنین کاری نیاز به تصمیم‌گیری جمعی وجود دارد. من معتقد هستم که انتخابات باید در یک فضای گرم و رقابتی سالم باشد تا جناح‌ها و گروه‌ها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند. بنابراین هیچ تصوری نباید وجود داشته باشد که اصلاح طلبان با جریان سیاسی مقابل بخواهند ائتلاف کنند و به نظر من باید صف بندی‌ها مشخص شود.اما در خصوص اعتدال‌گرایان باید بگویم که حساب این اشخاص و جریان با اصولگرایان جداست. جبهه اصلاحات معتقد است که اصلاح‌طلبان باید حامی و پشتیبان دولت تدبیر و امید باشند و از آن طرف هم دولت باید همین رفتار را نسبت به اصلاح‌طلبان از خود نشان دهد. اصلاح طلبان با هواداران دولت تدبیر و امید یعنی اعتدال گرایان هماهنگ هستند اما معنا ندارد که اصلاح طلبان با اصولگرایان به عنوان یک جریان فکری دیگر ائتلاف کنند. زیرا اگر این اتفاق رخ دهد رقابت انتخاباتی معنای اصلی خودش را از دست می‌دهد.


تصویب طرح ساعتها زمان برده است نه 20 دقیقه

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در گفتگویی با آنا در رابطه با پشت پرده های تصویب قانون مرتبط با اجرای برجام در مجلس گفت: درباره برجام و دوستانی که از آقای دکتر لاریجانی گلایه‌ای دارند باید بگویم که یک طرحی مثل برجام که طرح ملی است حتما باید در جلسات غیرعلنی و در بیرون کاملا بحث شود تا به یک توافق برسند؛ به دلیل اینکه این موضوع، موضوعی استراتژیک برای نظام است. قبل از آن هم همین‌طور بود که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نهادهای ذی‌ربط هماهنگ می‌شد، این بار هم به همین شیوه عمل شد. در وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، وزارت ‌امور خارجه و کارشناسان مطرح شد و این طرح به وجود آمد. بعد قرار شد در حد فراکسیون‌ها درباره این طرح کار کنیم. در همین راستا جلسات متعدد و مفصلی با فراکسیون‌ها گذاشته شد و در همین زمینه گفت‌وگوهایی صورت گرفت. بعد گروهی هم تعیین شدند تا در این زمینه گفت‌وگو کنند. همچنین مجلس درباره فوریت و کلیات طرح برجام، جلسه مفصلی گذاشت که بسیاری درباره آن صحبت کردند. برخی‌ها به غلط چنین وانمود می‌کنند که طرح در 20 دقیقه تصویب شد حال آنکه ساعت‌ها زمان برد و بحث‌های مفصلی صورت گرفت. در زمان فوریت، روی این طرح در مجلس بحث شد و همچنین در کلیات هم چند ساعت مجلس بحث کرد؛ لذا این یک مغالطه است.


پاسخ «احمدی‌نژادی» احمدی‎نژاد به دو سوال

محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم ترحیم سردار حسین همدانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات مجلس شرکت می‌کنید، گفت: من هم به عنوات یک ایرانی در انتخابات شرکت خواهم کرد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سرنوشت دانشگاه ایرانیان چه شد با لبخندی پاسخ داد حال شما خوب است.


کارکرد عارف برای اصلاح طلبان در انتخابات

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان طی گفت‌وگویی با نشریه صدا (ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران سازندگی) درباره اینکه "شما اشاره داشتید که نقش شورای عالی اصلاح طلبان صرفا داوری در موارد اختلافی است. اما در عین حال، با توجه به جایگاه آقای عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام و موقعیت برخی دیگر از چهره‌های ارشد اصلاح طلب آیا این شورا در مسایل دیگر از جمله بحث پیگیری تایید صلاحیت نامزدها ورود نخواهد کرد"؟، گفت: حتما ازهمه ظرفیت‌های موجود در این شورا و جایگاه و ارتباطات افراد و از جمله دکتر عارف برای لابی کردن در جهت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب استفاده خواهد شد. اما این مسئولیت، جزو تکالیف حقوقی شورای عالی نیست که از ابتدا وجود داشته باشد. شورای عالی صرفا مرجع داوری و سیاستگذاری در چارچوب سیاست‌های انتخاباتی است که شورای مشورتی تعیین کرده و این شورا آن را ادامه خواهد داد.


رکن آبادی چه اطلاعات محرمانه ای در اختیار داشته است؟

سید عبدالله صفی الدین نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در تهران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه رکن آبادی سفیر ایران در لبنان بود، آیا اطلاعاتی در خصوص مفقود شدن ایشان دارید و آیا از اعضای جنبش حزب الله کسی مفقود شد؟ تصریح کرد: تعداد مفقودین حادثه منا کمی زیاد است. باید صبر کرد و نتیجه تحقیقات را دید. اما به نظر من این قضیه کمی مشکوک است. از حزب الله نیز کسی از نیروی مقاومت مفقود نشده است. تنها یک نفر از شهروندان لبنانی در بین مفقودین وجود دارد و البته پسر این زائر عضو حزب الله زنده هستند. وی افزود: این فرضیه را که احتمالا رکن آبادی ربوده شده باشد را رد نمی کنیم. اما برای اثبات آن نیاز به دلیل است. الان حدود 40نفر از زائران ایرانی مفقود هستند. نیاز به جمع آوری اطلاعات هست. اما نمی توان به طور حتم آن را تایید کرد. به هر حال، آقای رکن آبادی اطلاعات محرمانه زیادی از نیروی مقاومت حزب الله لبنان و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در اختیار نداشته است. بدلیل ناامنی های حال حاضر سفرا نباید اطلاعات زیادی در دست داشته باشند. اما ایشان یک فرد سیاسی هستند و نه نظامی امنیتی، بنابراین اطلاعاتی محرمانه نظامی در دست ندارد. پس نمی توان این گونه تحلیل کرد که مقامات آل سعود به دنبال تخلیه اطلاعاتی ایشان هستند.


سفر ۱۴۰ نفره برخی نمایندگان و خانواده‌های‌شان با هزینه توانیر

آرش کردی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به بدهی 20 هزار میلیارد تومانی توانیر اما گفته می‌شود که ماه گذشته بیش از 100 نفر از اعضای کمیسیون انرژی به همراه خانواده آنها با هزینه توانیر به مشهد سفر کرده‌اند، گفت: نمایندگان مجلس را هر 2 یا 3 سال یک بار جهت بازدید از پروژه‌های برق خراسان و اقداماتی که در آن شهر صورت می‌گیرد به مشهد اعزام می‌کنیم.وی ادامه داد: استان خراسان در بخش توزیع برق و هم انتقال و تولید برق جزو شرکت‌های نمونه است که در بخش توزیع برق به عنوان پایلوت اقدامات خوبی صورت گرفته است.مدیر عامل توانیر ادامه داد: استان خراسان رضوی در بخش کاهش تلفات و خط گرم اقداماتی که انجام داده‌اند کم نظیر و بی‌نظیر است، این است که در این سفر نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی هم از برق منطقه‌ای خراسان و هم از طرح‌های کاهش تلفات انرژی و خط گرم شرکت توزیع نیروی برق مشهد و هم از نیروگاه خیام در شهرستان نیشابور بازدید کردند.


وام خودرو ۲۵ میلیون تومان شد

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات برنامه تحریک تقاضا توسط دولت، اعلام کرد: سقف وام خرید خودرو از ۱۵ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت. ولی الله سیف امروز در نشستی خبری مشترک با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اعلام جزئیات بسته سیاستی اقتصادی دولت برای ۶ ماه دوم سال گفت: در آذرماه سال ۹۳ با افت شدید قیمت نفت مواجه بودیم و اثرات آن در اقتصاد مورد کنترل و مهار قرار گرفت. برهمین اساس، در چهار فصل سال ۹۳ نرخ رشد اقتصادی مثبت شد و کمترین آن مربوط به سه ماهه آخر سال ۹۳ در حد ۶ دهم درصد بود.


احمدی‌نژاد به این زودی‌ها امکان برگشت به سیاست را ندارد

سیدمهدی هاشمی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان برخی از اعضای جبهه پایداری که خواستار برگشتن احمدی نژاد به قدرت و حضور در انتخابات هستند به خبرنگار نامه نیوز گفت: بعید می دانم اصلا چنین چیزی اتفاق بیفتد و هیچ جناحی از اصولگرایی چه پایداری ها و چه سایر گروه‌ها چنین مطلبی در ذهنشان باشد .وی اظهار کرد: احمدی نژاد به این زودی ها امکان برگشت به عرصه سیاسی و اجرایی را ندارد ،احمدی نژاد باید یک اعتمادسازی مجددی را انجام دهد تا بتواند به عرصه برگردد و چنین اعتمادسازی به راحتی انجام نمی شود.رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اگر احمدی نژاد در چارچوب اصولگرایی باقی می ماند قطعا آن حمایت ادامه پیدا می کرد ولی وقتی از چارچوب خارج شود طبیعی است که این حمایت ادامه پیدا نمی کند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:فرصت سوزی که احمدی نژاد از اصولگرایان داشت به راحتی قابل جبران نیست و این اعتماد سازی به راحتی انجام نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار