روز فرهنگ عمومی با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و برگزاری محفل شعر و موسیقی سنتی در اردبیل گرامی داشته شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 05 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری بانوان اردبیل در آئین جشن روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ، زیربنای بخش‌های دیگر جامعه از جمله اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی است و اصلاح جامعه مستلزم اصلاح فرهنگی است.

امیر رجبی افزود: دستگاه‌های فرهنگی رسالت هدایت و اصلاح فرهنگ جامعه را برعهده دارند، اما حوزه فرهنگ، گستره وسیعی دارد و مدیریت آن از عهده یک دستگاه خارج است و همه کنشگران و فعالان و افراد متنفذ باید در این راستا احساس مسئولیت کنند.

وی با اعلام همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشن روز فرهنگ عمومی، از موسسه مردم نهاد آرتا هنر و همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل در تدارک و اجرای این جشن قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همت همگانی، گام‌های بلندی جهت اعتلای فرهنگی استان برداشته شود.

اجرای موسیقی سنتی با هنرنمایی گروه نکیسا، سرودخوانی گروه الهادی و شعرخوانی میرزا رسول زاده از بخش‌های دیگر جشن روز فرهنگ عمومی در اردبیل بود و با استقبال گرم مردم مواجه شد.

اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، محکومیت جنایات آن در فلسطین و همدردی با مظلومان فلسطین اشغالی و غزه از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

به گفته نوید اچگان هنرمند و مسئول موسسه مردم نهاد آرتا هنر اردبیل، برگزاری برنامه‌های متنوع و متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی از سوی این موسسه ادامه خواهد داشت.

روز فرهنگ عمومی، امروز طی جلسه مدیران دستگاه‌های فرهنگی در استانداری اردبیل نیز گرامی داشته شد و رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در این جلسه، بر تولید محتوا‌های مورد نیاز جامعه و منطبق بر گزاره‌های فرهنگی بومی استان تاکید کرد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در چهارصد و شصت و ششمین جلسه خود، روز ۱۴ آبان مصادف با تصویب آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی را روز فرهنگ عمومی نامگذاری کرده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.
منبع/ایرنا

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار