مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: در استفاده از سامانه شهروندی به صورت غیرحضوری سال ۱۴۰۱ تنها ۵۴ نفر در استان مراجعه کرده‌اند در حالی که طی 6 ماهه امسال بیش از ۳ هزار نفر مراجعه داشته‌اند که رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز در نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اصحاب حوزه سلامت استان اظهارداشت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که تراکم جمعیت در آن کم است به طوری که هزینه‌های درمانی و نظارت بر آن زیاد و این امر جاذبه برای حضور کادر درمانی را پایین آورده است.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در خراسان جنوبی با آن مواجه هستیم به ویژه در حوزه درمان سطح یک مشکل پزشک به ویژه پزشک متخصص است که باید مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع جمعیت استان ۴۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۶۴ جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، افزود: عمده این جمعیت را روستاییان تشکیل می‌دهند.

اربابی ادامه داد: از مجموع جمعیت بیمه شده در حوزه بیمه سلامت در استان ۸۶ درصد از آن‌ها به صورت رایگان بیمه بوده و هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان خصوصی در بخش بستری در حوزه درمان استان وجود ندارد عمومی خصوصی نیست که در استان فعالیت دارند بیشتر خدمات خود را به کارکنانشان ارائه می‌دهند، یادآور شد: هزینه‌های درمانی بسیار سنگین بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث خدمات غیرحضوری به نحو شایسته‌ای اقدام شده است، گفت: در استفاده از سامانه شهروندی در سال ۱۴۰۱ تنها ۵۴ نفر در استان مراجعه کرده‌اند در حالی که در طی شش ماهه امسال بیش از ۳ هزار نفر مراجعه داشته‌اند که رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

اربابی با اشاره به اینکه پوشش قراردادی بیمه‌ای خوبی در استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر با ۶۰۰ موسسه در استان قرارداد بسته شده و بیش از ۸۵ درصد از مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند.

وی به توسعه خدمات درمانی به ویژه خدمات پیراپزشکی و قابل ارائه به معلولان اشاره داشت و گفت: بالغ بر ۵۰ قرارداد با موسسات مختلف در استان داشته‌ایم و ۱۴ هزار بیمه شده بهزیستی در استان هستند که خدمات مختلفی به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر نشاندار شده‌اند که رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خدمات دریافت کرده اند.

اربابی ادامه داد: در بحث بیماران خاص و صعب العلاج که ۵ گروه را شامل می‌شود و جمعیتی بالغ بر ۶۱۱ نفر در استان هستند ۱۰۷ خدمت ارائه می‌گردد.

وی افزود: همچنین در طی سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ حدود ۴ میلیارد تومان در بحث موارد خارج از شمول در استان هزینه شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث سطح ۱ روستاییان به دلیل پراکندگی زیاد گاهاً هزینه‌های دانشگاه و بیمه بیشتر می‌باشد، بیان کرد: در سطح استان با وجود اینکه حدود ۱۳۳ پزشک نیاز بوده، اما ۱۵۲ پزشک تامین شده، ولی باز هم با کمبود پزشک مواجه هستیم این امر سبب گردیده تا هزینه‌ها بالا رود.

اربابی به بحث پزشک خانواده اشاره داشت و افزود: در این راستا ۳۵ پزشک از بخش خصوصی تامین شده در حالی که ۵۵ پزشک لازم بوده و پوشش کامل در این حوزه به دلیل کمبود پزشک انجام نشده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۶۴ پست سازمانی در اداره کل بیمه سلامت استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیرو‌های متخصص در این اداره کل به سبب بازنشستگی در حال کاهش هستند که امید است به این موضوع توجه تا در سال‌های آینده با چالش مواجه نشویم.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار