سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین گفت: تیم پیکان در ضدحملات خطرناک است و بازیکن آنها امروز گلی به ثمر رساند که ما در چند سال اخیر کمتر دیده بودیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 10 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل پیکان تهران در نشست خبری بعد از بازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از اینکه بخواهم در خصوص بازی صحبت کنم باید از مسئولین باشگاه دستگردی تشکر کنم که یک چمن عالی آماده کردند برای بازی امروز، ما از ابتدا می‌دانستیم بازی خیلی سختی داریم. تیم پیکان تیم خطرناکی است. آن‌ها در ضد حمله وقتی ما توپ را از دست می‌دهیم آن‌ها می‌توانند خطرناک باشند و آن‌ها روی همین اتفاقات و در یک ضد حمله از ما کرنر گرفتند و یک گل بسیار زیبا به ثمر رساندند. گلی که ما در چند سال اخیر شاید کمتر دیده باشیم. سامان نریمان جهان امروز مزد زحماتش را گرفت. او در تمام بازی‌ها با تمام انرژی بازی می‌کند و با این گل زیبا امروز مزد تلاشش را گرفت.

وی افزود: ما در نیمه اول می‌توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم، اما دروازه‌بان حریف توپ‌های خیلی خوبی را گرفت، اما در نیمه دوم ما تا به ثمر رساندن گل تساوی فوق‌العاده بازی کردیم و موقعیت‌های متعددی را ایجاد کردیم، ولی روی تاکتیکی که همیشه انجام می‌دهیم توانستیم به گل تساوی برسیم و اگر بازیکنان جلو ما انگیزه کافی را داشتند شاید گل‌های بیشتری را هم به ثمر می‌رساندیم. به نظرم یک بازی تاکتیکی و خوبی بود با موقعیت‌های بسیار زیاد که هر تیمی می‌توانست برنده بازی باشد. بعد از گل تساوی ما پیکان تعویض‌هایی انجام داد که جلوی حملات ما را بگیرد. بازی پایاپای دنبال شد. در این بازی کفه ترازو مقداری برای ما سنگین بود، اما می‌توانستیم گل دوم را هم به ثمر برسانیم، ولی نتیجه تساوی یک بر یک به نظر من برای دو تیم نتیجه بدی نبود.

سرمربی شمس‌آذر قزوین در خصوص اعتراض پیکانی‌ها به صحنه دقایق پایانی بازی که مشکوک به پنالتی بود، عنوان کرد: به نظر من البته من کارشناس داوری نیستم، ولی صحنه معمولی بود و برخوردی نبود که کسی بخواهد به دنبال پنالتی باشد. داور در تمام صحنه‌ها نزدیک بود. قضاوت خیلی خوبی انجام داد. اما در بازی‌های گذشته به اذعان کارشناسان از داوری تیم بنده بسیار ضرر کرده است. ما همیشه به داوری احترام گذاشته و احترام خواهیم گذاشت و امیدوارم سخت‌افزار هم برای آن‌ها فراهم شود تا اشتباهات سهوی کمتر شود.

دقیقی در خصوص تعطیلی دوباره لیگ و تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی تأکید کرد: برای امیرخان قلعه‌نویی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کند. امسال لیگ ما تعطیلات بیش از حدی داشت که همین کیفیت کار را پایین آورد. بیشترین ضرر را تیم‌هایی می‌بینند که از لحاظ مالی ضعیف هستند. تیم من جزو آن دسته تیم‌هایی است که از لحاظ زیرساختی و مالی ضعیف است. با کمترین نوع قرارداد و فقط با بچه‌های پرانگیزه و جوان را دور هم جمع کرده‌ایم. وقتی بین دو بازی فاصله بیفتد باید انگیزه بچه‌ها را حفظ کرد. شاگردان من در خوابگاه‌هایی زندگی می‌کنند و می‌مانند که اگر مدت طولانی در آنجا بمانند باعث می‌شود که کیفیت‌شان پایین بیاید. در تطعیلاتی که داشتیم پنج نفر از بازیکنان من آسیب دیدند. سه نفر از آن‌ها تازه امروز به شرایط بازی رسیده‌اند و در تعطیلات لیگ بیشترین آسیب را تیم‌های کم‌بضاعت می‌بینند. در این تعطیلات تیم‌های پول‌دار مثل سپاهان می‌روند با تیم زنیت روسیه بازی تدارکاتی برگزار می‌کند، تیم دیگر در باشگاه‌های آسیا حضور دارد، آن یکی تیم پول دارد، امکانات دارد، زیرساخت دارد و آسیب‌دیدگی برای آن‌ها کمتر می‌شود. ان‌شاءالله تعطیلات نباشد و فکر می‌کنم بازیکنانی که آقای قلعه‌نویی دعوت می‌کند بیشترشان لژیونر باشند و کمتر از لیگ بازیکن به این اردو دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ روز لیگ برای تیم من تعطیل شد و این باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان من شد امسال تعطیلات ۳۰ روزه و ۴۰ روزه داشتیم. ۳۰ روز یعنی یک تعطیلات پیش فصل برای یک تیم. هر طور که جلو بروید نمی‌توانید بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده نگه دارید. در دنیای فوتبال حرفه‌ای برنامه تیم‌ها و لیگ‌ها از اول فصل مشخص است. اصلاً فوتبال حرفه‌ای یعنی چه؛ یکسری افراد را جذب می‌کنید تا برای مخاطبان فوتبال بازی کنند به آن‌ها خدمات بدهید تا مردم لذت ببرند و آن‌ها شادی را به خانه‌های‌شان ببرند. برای همین فوتبال گران است، چون مخاطب زیادی دارد. ولی وقتی برنامه‌ریزی نباشد و مثل لیگ‌های معتبر اروپایی نباشیم و تیم‌ها ندانند چه تاریخی بازی دارند و تماشاگر نتواند بلیت بازی‌های تیم محبوبش را بخرد، جایگاهش مشخص نباشد و نداند چه ساعتی به استادیوم بیاید و چه ساعتی برود مخاطب پراکنده می‌شود. در واقع با این اتفاق ما به فوتبال آسیب می‌زنیم. هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد، ولی سازمان لیگ و کمیته مسابقات در چند هفته اخیر برنامه بازی‌ها را به سمتی بردند که فاصله‌ها طوری باشد که تیم‌ها بتوانند به صورت حرفه‌ای تمرین کنند و دیدیم که کیفیت لیگ چقدر بهتر شد.

سرمربی شمس‌آذر قزوین اظهار داشت: بازی‌ها بعد از بهبود کیفیت برنامه‌ریزی پرگل‌تر شد و بازی‌ها زیباتر انجام شد و به اعتقاد من هرچقدر از این برنامه‌ریزی فاصله بگیریم کیفیت لیگ ما پایین می‌آید و اگر لیگ ما تقویت نشود ما در چند سال آینده خلاء بزرگی در بازیکن خواهیم داشت. این نسل از بازیکنان می‌روند و ما نمی‌توانیم بازیکن برای تیم ملی بسازیم و تیم ملی فوتبال ما به یکباره آسیب جدی می‌بیند.

دقیقی در پاسخ به این سؤال که چه تصوری برای جایگاه شمس‌آذر قزوین در پایان فصل دارید، تأکید کرد: تیم ما خیلی مظلوم است. ما چند مالک محترم داریم با یک مدیرعامل و تعدادی بچه‌های جوان؛ استاندار ما بسیار پیگیر است و تلاش‌های زیادی می‌کند ان‌شاءالله این پیگیری‌ها بیشتر باشد ما در رقابت نابرابر قرار گرفته‌ایم. به معنای واقعی بخش خصوصی هستیم، ولی با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که فقط اسم‌شان خصوصی است. فولاد یا سپاهان آیا تیم خصوصی هستند؟ فولاد خوزستان درست است که سهامش دست مردم است، ولی ما به معنای واقعی یک تیم خصوصی هستیم. با امتیاز منفی ۳ و یک شرایط بسیار سخت وارد مسابقات شدیم با توجه به اینکه در همه مسابقات تا به اینجا شایسته پیروزی بودیم، ولی اتفاقات سهوی داوران که با تأمین سخت‌افزار‌ها کمتر خواهد شد ما جایگاه اصلی خودمان را به دست نیاوردیم و جایگاهی پایین‌تر از آن نصیب ما شد، ولی ما فوق‌العاده بازی کرده‌ایم. همیشه چه در بازی‌های خانگی و چه بیرون از خانه به دنبال بازی باکیفیتی بودیم با خلق موقعیت بسیار زیاد و امروز هم اگر بچه‌های ما سرحال‌تر و با انرژی‌تر بودند ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم. البته برای تیم پیکان هم آرزوی موفقیت دارم. تیم خوبی هستند. ما به دنبال این هستیم که ابتدا جایگاه‌مان در جدول تثبیت شود در ادامه به هر بازی نگاه فینال‌گونه داشته باشیم. بازی با کیفیت انجام دهیم تا تماشاگران‌مان از بازی‌های ما لذت ببرند و جایگاه‌مان هرچقدر در جدول ارتقا پیدا کند هم باعث خوشحالی من است، هم کادر فنی، هم بازیکنان و هم هواداران خوشحال می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ششمین بازی خارج از خانه ما تا به اینجای فصل بود. همین تعطیلات لیگ باعث شده تا یک تیم شش بازی خارج از خانه داشته باشد و سه بازی در داخل خانه؛ یعنی دو برابر بازی‌های خانگی ما خارج از خانه بازی کرده‌ایم. آیا می‌شود یک تیم دو برابر بازی‌های خانگی‌اش خارج از خانه بازی کند؟ اصلاً جدول لیگ اینگونه معنی پیدا نمی‌کند. همین تماشاگران ما را پراکنده می‌کند. ان‌شاءالله که بتوانیم بدون غرور بازی‌های‌مان را ادامه دهیم و بازی‌های خوبی را برای تماشاگران به نمایش بگذاریم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار