اولین نمایشگاه عکس دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان‌جنوبی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 12 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، اولین نمایشگاه عکس و دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی امروز در هشتی وزارت میراث‌فرهنگی و با حضور معاون صنایع‌دستی، مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران و نیز تعدادی از دانشجویان علاقه‌مند به حوزه تاریخ و گردشگری به صورت رسمی افتتاح شد.

در این نمایشگاه، ۱۰۳ تابلو عکس از جاذبه‌های گردشگری، آثار فرهنگی تاریخی، صنایع‌دستی، آداب، رسوم و آیین‌ها و نیز پوشاک و غذا‌های سنتی مردم شهر‌های مختلف خراسان جنوبی به نمایش در آمده است.

تا کنون دو دوره جشنواره ملی عکس میراث ماندگار به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی برگزار شده که در دومین دوره این جشنواره ۵۰ عکاس غیر بومی به همراه ۱۴ عکاس بومی به شرکت کردند.

این عکاسان از نقاط مختلف کشور مانند کیش، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، خراسان شمالی، سبزوار، سیستان و بلوچستان و شهرکرد، مهمان مردم خراسان جنوبی بودند و جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان را به تصویر کشیدند.

این جشنواره در بخش صنایع‌دستی ۱۵ نفر، در بخش معماری و میراث‌فرهنگی ۱۹ نفر و در بخش طبیعت و گردشگری ۱۷ نفر برگزیده داشت.

این نمایشگاه عکس به مدت یک هفته دایر است و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس تهران، خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند.

خراسان جنوبی قصه، تصویر و روایت

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه اوج تجلی صحنه‌های زیبا، روایت زیبا و اوج هنری به نام عکاسی است.

وی افزود: خراسان جنوبی لحظه به لحظه آن، قطعه به قطعه آن و تمام بخش‌های قصه، تصویر، متن و روایت است.

به گفته وی خراسان جنوبی سرزمین افسانه‌ای است که لباس سنتی بانوان، عروسک کودکان و سفال پیرمرد‌ها و نیز کویر و کوه‌ها و بنا‌های تاریخی آن می‌تواند دستمایه‌ای برای تماشا باشد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این تماشا را به همگان توصیه می‌کنم و امیدواریم این تولید محتوایی که به همت روابط‌عمومی انجام شده کمکی برای آشنایی بیشتر گردشگرانی باشد که به خراسان جنوبی سفر و از این استان بازدید کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: امید داریم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انسجام و هماهنگی کامل با یک برنامه‌ریزی دقیق به توسعه و رونق همه‌جانبه استان کمک کند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار