رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد حد مجاز استفاده از تلفن همراه برای دانش آموزان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 13 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فردین منصوری، با بیان اینکه حد مجاز استفاده از تلفن‌همراه برای دانش‌آموزان بین یک تا دو ساعت در روز است، اظهار کرد: میزان استفاده از تلفن‌همراه برای دانش‌آموزان در اوقات فراغت آن‌ها به هیچ عنوان نباید از دو ساعت بیشتر شود، چون استفاده بیشتر از این میزان و نامحدود دانش‌آموزان از تلفن همراه آن‌ها را از انجام تکالیف مدرسه باز می‌دارد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نباید بیش از یک ساعت و دانش‌آموزان دیگر مقاطع نباید بیشتر از دو ساعت در روز گوشی تلفن همراه برای انجام فعالیتی غیردرسی در دست داشته باشند.

منصوری با بیان اینکه مهمترین وظیفه دانش‌آموزان انجام تکالیف درسی است، گفت: آن دسته از دانش‌آموزانی که تکالیف درسی خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و زمان زیادتری را به دیگر فعالیت‌ها مثل استفاده از تلفن همراه اختصاص می‌دهند، اعتماد به نفس کمتری در گروه همسالان خود خواهند داشت و گا‌ها به سمت هویت یابی غلط کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه کنترل میزان استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه بستگی زیادی به سبک فرزندپروری خانواده‌ها دارد، گفت: معمولا خانواده‌هایی که به تربیت فرزندانشان اهمیت بیشتری می‌دهند، برای استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه قوانین و مقرارتی تعیین می‌کنند و اجازه استفاده نامحدود از گوشی را به فرزندانشان نمی‌دهند.

منصوری تاکید کرد: خانواده‌هایی هم وجود دارند که هیچ قاعده و قانونی برای استفاده از تلفن همراه ندارند و اجازه استفاده نامحدود از تلفن همراه را به فرزندانشان می‌دهند و اغلب برای مشغول کردن فرزندانشان گوشی دست آن‌ها می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهمترین کاری که خانواده‌ها می‌توانند برای قرار دادن دانش‌آموزان در مسیر موفقیت انجام دهند این است که آن‌ها را سمت درس خواندن هدایت کنند، ادامه داد: هرچه دانش آموز مدت زمان بیشتری گوشی به دست باشد، فرصت کمتری برای انجام تکالیف درسی خود پیدا خواهد کرد و این مسئله او را از درس خواندن عقب می‌اندازد.

منصوری با بیان اینکه خانواده‌ها باید برای دانش‌آموزان برنامه داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی تفکر منطقی نداشته و نمی‌توانند خوب و بد را از هم تشخیص بدهند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند و هرچه به تلفن همراه نزدیکتر شوند، از درس و مدرسه دورتر خواهند شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها باید بر استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در اوقات فراغت نظارت داشته باشند، افزود: بازی‌های تلفن همراه هم باید زیر نظر والدین انتخاب شوند، چون در عین حال که بعضی از بازی‌ها ممکن است بتوانند اندکی به فرآیند رشد دانش آموزان کمک کنند، انواع دیگر آن‌ها ممکن است برای دانش‌آموزان آسیب زا باشد که تعداد این دست بازی‌های آسیب‌زا برای دانش‌آموزان کم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار