شهید محمدی نخستین تخصصی را که در جبهه اختیار کرد، غواصی بود و شجاعت بی‌نظیرش به او اجازه نداد در حمله والفجر ۸ سهمی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 13 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شهید اسفندیار محمدی در سال ۱۳۴۷ در دامنه سلسله جبال زاگرس در روستای محروم تلچگاه (شهرستان باشت) در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.
ایشان در سال ۱۳۵۳ وارد سنگر مقدس مدرسه شد و بااستعداد کم‌نظیر خود در میان همگان ممتاز بود.
اسفندیار در دوره دبیرستان نیز رشته کشاورزی را که علاقه زیادی به آن داشت، انتخاب و با موفقیت در کنکور ورودی و مصاحبه، وارد مرکز آموزش کشاورزی گچساران شد، اخلاق پرجاذبه‌اش و چهره بشاش او باعث شده بود که دبیران و دوستان او علاقه وافری به ایشان داشته باشند و گویی او بااخلاق حسنه‌اش گوشه قلب همگان را تسخیر کرده و جایی در قلب همگان بازکرده بود.
در سال سوم تحصیلی‌اش در دبیرستان بود که قاطعیت شدید در امورش و حضور قلبش در عبادت و نیز نفرت و خشم از خصم زبون دلیلی شده تا او همراه هم‌رزمان خود با کاروان کربلا عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی شود.
وی نخستین تخصصی را که در جبهه اختیار کرد، غواصی بود و شجاعت بی‌نظیرش به او اجازه نداد در حمله والفجر هشت سهمی نداشته باشد، ازاین‌رو این انسان وارسته سِمت آرپی‌جی زنی را انتخاب کرد و سرانجام دریکی از صبح‌های صادق هفدهمین سال عمرش در پهنه نمکزار‌های شهر فاو عراق و در بستر اروندرود در ساعت هفت صبح روز ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ پس از فتح شهر فاو، توسط بمباران هوایی پرنده‌های شوم میگ رژیم بعث عراق و هنگام ملاقات با شهید اسدی در خون مطهر خویش غلتیده و جان خود را نثار دین اسلام و مذهب خون‌رنگ تشیع و وطن خویش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار