معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز موضوعات فرهنگی به حدی وسیع و گسترده شده است که جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 14 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، یاسر احمدوند روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نهمین دوره روستای دوستدار کتاب در استان زنجان افزود: عظمت یک روستا تنها به داشتن زیرساخت اقتصادی نیست بلکه داشتن روحیه و زیرساخت فرهنگی است که آینده روستا را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور در روستا‌ها وظیفه ماست و از این بابت منتی بر کسی نیست گفت: شاهدیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره روستا‌ها دگرگون شده و خدمات بسیار زیادی در این مناطق انجام شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسب عنوان برگزیده توسط روستای درسجین در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، افتخار بزرگی برای این روستا است.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه‌های کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بی‌تردید یکی از پررونق‌ترین رویداد‌های فرهنگی جهان است.

احمدوند افزود: کشور ما از نظر تعداد عنوان کتاب جزو پنج کشور برتر بوده و در سرانه کتابخانه در منطقه اول هستیم.

وی با اشاره به سیاه نمایی دشمنان علیه کشور درباره محدودیت موضوعات فرهنگی گفت: خوشبختانه شاهد گسترش فضا‌های فرهنگی در روستا‌ها هستیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: متاسفانه گاهی شاهد اثرگذاری برخی دروغ‌ها بر جوانان هستیم و این در حالی است که دستاورد‌هایی که به برکت انقلاب نصیب کشورمان شده است، قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ابهر موقعیت خاصی در استان دارد گفت: ابهر دروازه ورود به تمدن شمال غرب کشور و استان است.

امرالله حسنی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب، جا برای کار زیاد است و باید اهتمام بیشتری در این حوزه وجود داشته باشد، اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته شاهد تمرکززدایی در این حوزه هستیم و همین امر موجب شکوفایی شهرستان‌ها شده است.

فرماندار ابهر هم با اشاره به نقش مؤثر روستا‌ها در توسعه کشور اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیاری نصیب کشور شده است و ما امروز شاهد ارائه خدمت دولت حتی در دورترین نقاط روستایی هستیم.

احمد ذوالقدر با تاکید بر اینکه امروز وظیفه تک تک ماست که قدردان دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی کشور باشیم گفت: قطعا این موضوع موجب امیدواری مردم به نظام خواهد شد.

روستای «درسجین» به عنوان روستای برگزیده در نهمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار