مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در اولین روز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی میهمان برنامه‌ی تلویزیونی صبحگاهی«امروز البرز» شده و از فعالیت قصه گویی در کانون سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 15 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» زینب عاشری ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی گفت خدا را شاکرم که کار و زندگی مرا در مسیر کتابخوانی قرار داده است.

ایشان در ادامه افزود:  قصه کهن ترین ابزار انتقال ارزش‌ها ست و اول قصه‌گو خود خداوند متعال است و  از قرآن کریم به عنوان احسن القصص یاد شده و  بسیاری از عبرت ها و تواریخ را در قالب قصه بیان می‌کند.

این مقام مسؤول افزود: ما هم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی کرده‌ایم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و سعی می‌کنیم با جدیت بیشتری این حوزه را پیگیری کنیم.

عاشری ادامه داد تا کنون جشنواره قصه‌گویی بیست و چهار دوره را با تلاش‌های عزیزان پشت سر گذاشته و  امسال بیست و پنجمین جشنواره در حال برگزاری است.

مدیر کل کانون البرز و رییس جشنواره استانی در ادامه به شرکت کنندگان جشنواره اشاره کرد و افزود با توجه به قدمت این فعالیت در کانون عزیزان پی‌گیر هستند و  حدود ۲۰۰ نفر امسال از استان البرز در جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۴۸ نفر به مرحله استانی راه یافته و روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه با یکدیگر رقابت کرده و برگزیدگان مشخص شدند.

عاشری همچنین از اهمیت تاثیر مطالعه بر قصه‌گویی سخن گفته و افزود: محور قصه‌گویی کتابخوانی است و یک قصه‌گو باید اول داستان مناسب را یافته، سپس آن را مطالعه و پردازش کند تا در نهایت برای قصه‌گویی مهیا شود.

مدیر کل کانون البرز همچنین  با اعلام رضایت از حضور علاقه‌مندانه‌ی شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف در جشنواره استانی از  تمام علاقه‌مندان به این هنر دعوت کرد تا با حضور در مراکز کانون و یا ثبت نام مجازی در سایت جشنواره ، ضمن حضور در بخش ۹۰ ثانیه ای که تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲، فرصت دارد،  از هم اکنون خود را برای حضور در جشنواره‌ی آتی آماده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار