همزمان با طلیعه سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار، زنگ کتاب در مدرسه امیدانقلاب اردبیل نواخته شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 15 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی اردبیل، کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل در مراسم نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: آینده جامعه با دست توانمند دانش آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به مطالعه بسیار روشن‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی افزود: امنیت امروز در سایه نیرو‌های نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش مقتدر تامین شده و دانش‌آموزان ما در کمال آرامش و امنیت در مداس حاضر می‌شوند و این در حالی است که در منطقه فلسطین و به‌ویژه غزه، نزدیک به ۶ هزارنفر دانش‌آموز در روز‌های اخیر شهید شده‌اند.

صفری ضمن گرامیداشت یاد این شهدا و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین گفت: زنگ مطالعه و کتاب امسال در مدرسه امید انقلاب اردبیل با شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا و در حمایت از مردم بی پناه غزه به صدا درآمد.

مسیر روشن و راه درست زندگی با خواندن و مطالعه ترسیم می‌شود

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: روز ۲۴ آبان در جهت بزرگداشت علامه طباطبایی فیلسوف ایرانی به عنوان روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار معرفی شده تا بهانه‌ای برای ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه باشد.

وی با اشاره به نقش کتاب در زندگی انسان افزود: مسیر روشن و راه درست زندگی با خواندن و مطالعه ترسیم می‌شود و پیشرفت‌های عظیمی که در دنیا اتفاق می‌افتد در بستر علم و آگاهی و کسب دانش انجام می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان منعقد شده گفت: دانش‌آموزان هر مدرسه می‌توانند در کنار کتاب‌هایی که مباحث علمی و درسی دارند از سایر منابع کتابخانه‌های عمومی نیز استفاده و با معرفی آن‌ها به سایر دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه سهیم شوند.

رضاقلیزاده ادامه داد: دانش آموزان و آینده‌سازان در تعیین سرنوشت و پیشرفت و ترقی کشور نقش بسزایی دارند و اداره کل کتابخانه‌های استان به عنوان یک نهاد فرهنگی همراه و همسوی جریان بوده و تمام امکانات و منابع علمی موجود در این مرکز در اختیار این نسل است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار