ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمین و تبدیل شدن کشورهای مسلمان به یک ابر قدرت اسلامی با توجه به حوادث غزه و اینکه جنایت فقط در فلسطین نخواهد ماند و اگر متحد شویم و تبدیل به ابرقدرت شویم کسی جرات چنین جنایتی را نخواهد داشت، تاکید کردند: رژیم اشغالگر قدس باید به عنوان جنایتکار جنگی اعلام و محاکمه شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 17 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمین و تبدیل شدن کشور‌های مسلمان به یک ابر قدرت اسلامی با توجه به حوادث غزه و اینکه جنایت فقط در فلسطین نخواهد ماند و اگر متحد شویم و تبدیل به ابرقدرت شویم کسی جرات چنین جنایتی را نخواهد داشت، تاکید کردند: رژیم اشغالگر قدس باید به عنوان جنایتکار جنگی اعلام و محاکمه شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، به دیدار رهبر انقلاب با فق‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان و تاکید ایشان بر اینکه زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفند ماه وظیفه همگانی است، اشاره و اظهار کرد: همه اعضای شورای نگهبان و تمام دست‌اندرکاران جامعه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنند و از ایجاد جوی که باعث کاهش حضور مردم شود باید پرهیز شود.

قطعنامه شورای امنیت شکستی برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه بعد از ۴۰ روز قطعنامه‌ای در شورای امنیت تصویب شد که در آن وقفه بشردوستانه در جنگ بین غزه و رژیم صهیونیستی را ملزم کردند، افزود: این قطعنامه پیروزی سیاسی برای جبهه مقاومت و یک شکست برای آمریکا است که در آن برخلاف قطعنامه‌های گذشته که با وتو امریکا روبه‌رو می‌شد، ولی فضای حاکم بر جهان و افکار عمومی اجازه نداد که آمریکا آن را وتو کند.
وی تصریح کرد: حوادث اخیر در غزه در عین اینکه فاجعه بزرگ است غمناک‌ترین مسئله برای ما مسلمانان و بلکه برای هر کسی که عواطف انسانی دارد کمر شکن بود و یک توهمی بزرگ برای رژیم جنایتکار صهیونیستی است و این است که مدیریت غزه را به دست خواهند گرفت و حماس را از بین خواهند برد، اما واقعیت‌های زیادی وجود دارد.
علی‌اکبری با بیان اینکه ماجرای غزه باعث بیداری و آگاهی عظیمی در ملت‌های اسلامی شد و میزان وابستگی و عدم وابستگی حکومت‌های کشور‌ها را به آمریکا و اسرائیل نمایان کرد، ادامه داد: این وقایع پرده از چهره خشن و خونریز و کینه‌ای اروپا و آمریکا برداشت آن‌ها تمام قد در کنار اسرائیل ایستادند چرا که همه جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی بر عهده انگلیس است که با بیانیه بالفور رژیم جعلی به نام اسرائیل درست کردند.
امام جمعه ماهنشان با تاکید بر لزوم اتحاد مسلمین و تبدیل شدن کشور‌های مسلمان به یک ابر قدرت اسلامی افزود: جنایت فقط در فلسطین نخواهد ماند اگر متحد بشویم و تبدیل به ابرقدرت شویم کسی جرات چنین جنایتی را نخواهد داشت و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی اعلام و محاکمه کنند.


ماهنشان از مشوقات مناطق محروم بهره‌مند نیست
وی با بیان اینکه شهرستان ماهنشان از مشوقات مناطق محروم و کم برخوردار بهره‌مند نیست و پزشکان و پرستاران و کادر درمان با افرادی که در مرکز استان و شهرستان‌های دیگر کار می‌کنند مساوی هستند، ادامه داد: من از مسؤولین استانی و شهرستانی و نماینده مجلس درخواست دارم تا به این موضوع رسیدگی شود تا در حق پرستاران و پزشکان و کادر درمان همچنین مردم محروم و کم برخوردار شهرستان جفا نشود.


بسیج نماد نظم و انضباط و جهت‌گیری در تعلیم و تربیت است
حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر نیز در خطبه‌های این هفته نماز با تاکید بر ضرورت پیگیری آسفالت معابر در سطح شهر افزود: اعضای شورا و شهرداری هم باید اقدامات خود از جمله واگذاری زمین را مکتوب و رسمی انجام دهند چرا که این امور هیچ وقت به صورت شفاهی رسمیت نمی‌یابد.
امام جمعه آب‌بر با تبریک آغاز هفته بسیج گفت: بسیج نماد نظم و انضباط و جهت‌گیری در تعلیم و تربیت به شمار می‌شود و در واقع بسیج یعنی همیشه در میدان بودن برای ارائه خدمت به مردم است.
وی با تاکید بر حساس بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری پرشور و با حداکثر مشارکت، یک وظیفه همگانی از جمله متولیان امر به شمار می‌رود.



امنیت، سلامت و رقابت به مشارکت حداکثری می‌انجامد
حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های نماز این هفته با یادآوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با بیان اینکه کمتر از چهار ماه یعنی ۱۱ اسفند موعد انتخابات است و ثبت نام چشمگیر داوطلبان نوید افزایش مشارکت عمومی است، گفت: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار اصل مهم در انتخابات است و نباید با این اصول گزینشی عمل شود.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امنیت، سلامت و رقابت به مشارکت حداکثری می‌انجامد و همه عوامل انتخابات چه هیأت اجرایی، چه نظارت، چه داوطلبان و چه مردم در تحقق این چهار اصل سهیم هستند و رد صلاحیت‌های حزبی، جناحی، یا حذف رقبا و افرادی که به اصول انقلاب پایبند هستند، هم حق الناس است و هم مشارکت را پایین می‌آورد، افزود: همه تلاش‌ها باید برای مشارکت سازی باشد و نه مشارکت سوزی و البته نظارت بر انتخابات و بررسی و احراز صلاحیت‌ها مهم است و شورای نگهبان مانع عبور و حضور ناخالصی‌ها و نااهلان در مراکز حساس و تصمیم گیر نظام مثل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.


رژیم صهیونیستی توان جنگ طولانی و توان جنگ زمینی را ندارد
وی با اشاره تحولات غزه و تداوم جنگ و با بیان اینکه ۴۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و رژیم صهیونیستی شکست غیرقابل ترمیم خورده و از طرفی ثابت شده رژیم صهیونیستی توان جنگ طولانی و همچنین توان جنگ زمینی را ندارد، تصریح کرد: تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی با ۷۰ سال جنگ این رژیم برابری می‌کند و روزانه میلیون‌ها دلار هزینه جنگ را متحمل می‌شود، اقتصادش آسیب دیده و بدلیل نبود امنیت مهاجرت می‌کنند.
حسینی‌نسب با بیان اینکه شهدای مقاومت به ۱۱ هزار نفر رسیده که اکثرا کودکان و زنان هستند و البته جنایات رژیم دنیا را بیدار کرده و در کشور‌های دنیا حتی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر روز شاهد تظاهرات و اجتماعات هستیم، با اشاره به برگزاری راهپیمایی سراسری در ایران در روز شنبه گفت: حمایت از مظلوم دستور دینی است و سکوت کننده در برابر ظالمان مثل ظالم است و راهپیمایی حمایت از مظلوم است.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و تبریک آغاز هفته بسیج به لشکریان مخلص خدا و با بیان اینکه بسیج در اندیشه حضرت امام (ره) نهادی اجتماعی برای پاسخگوی به نیاز‌های اساسی و حیاتی جامعه است، افزود: بسیج به شجره طیبه تشبیه شده، چرا که شجره طیبه در هر فصلی مثمر ثمر است.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و با بیان اینکه نامش از طرف خداوند زینب انتخاب شد، گفت: حضرت زینب (س) در فصاحت و بلاغت و زهد و عبادت و فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه‌ترین مردم به پدر خود حضرت علی (ع) و مادر خود فاطمه (س) بود و وارث فضائل حیدر کرار و کوثر قرآن است و آراسته به زیور حجاب و عفاف بود.
حسینی‌نسب با اشاره به سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد در۲۶ آبان ۱۳۵۹ شمسی، و با بیان اینکه سوسنگرد در دو ماه ابتدایی جنگ تحمیلی دو مرحله مورد حمله نیرو‌های ارتش عراق درآمد و در مرحله اول در ۶ مهر ۱۳۵۹ اشغال شد، ولی با وجود مقاومت و مبارزه نیرو‌های ایرانی به طور کامل آزاد نشد و در مرحله دوم در محاصره و در آستانه سقوط قرار گرفت که طی عملیات مشترکی با حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های مردمی از محاصره خارج شد و نیرو‌های ارتش عراق ناچار به عقب‌نشینی از سوسنگرد و مناطق اطراف آن شدند، ادامه داد: عملیات سوسنگرد یکی از عملیات‌های موفق ایران در دوران دفاع مقدس بود که در وضعیت جنگ تحول ایجاد کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار