رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با گرامیداشت روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) و با تاکید بر اینکه حضور پرستاران در مجموعه‌های درمانی، ضامن آرامش بیماران و همراهان آنها است،گفت: علوم پزشکی لارستان قابلیت تبدیل شدن به قطب پرستاری را دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 19 November 2023

تابنک فارس به نقل از ایرنا: محسن سلمان‌پور روز یکشنبه در آئین نکوداشت مقام پرستار ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه افزود: بدون شک کادر درمان بیش از هر گروه دیگری این فجایع را درک می کنند، تعطیلی بیش از ۲۰ بیمارستان از ۳۲ بیمارستان غزه و درمان انتخابی مجروحان و زخمی‌ها معنایی ندارد، امیدواریم هر چه زودتر شاهد رهایی مردم مظلوم غزه از فشارهای ناشی از ظلم و جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی باشیم.

وی همچنین میلاد باسعادت حضرت زینب(س) را تبریک گفت و افزود: بی شک پرستاران ما و حضور آنها در مجموعه های درمانی ضامن آرامش بیماران و همراهان آنهاست و قطعا این مهم نیاز به شرح و بسط ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطر نشان کرد: مجموعه علوم پزشکی لارستان با بحث تربیت دانشجویان پرستاری در دانشکده حضرت زینب(س) و مجموعه فاخر پرستاری در چهار بیمارستان تابعه، قطعا قابلیت تبدیل شدن به قطب پرستاری جنوب کشور را دارد و قطعا با پیگیری و تلاش این مهم به نتیجه خواهد رسید.

پرستاری بدنه اصلی خدمت به مراجعین در مراکز درمانی است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در جشن بزرگداشت روز پرستار ضمن محکومیت جنایات رخ داده در غزه و تبریک میلاد اسوه صبر و بردباری و الگوی ایثار و استقامت، حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاری بدنه اصلی خدمت به مراجعین و بیماران در مراکز درمانی است، به طوریکه پیوسته و بدون وقفه در حال کمک رسانی به بیماران می باشند، هم مدد کار پزشکان و هم غمگسار بیمارنند و به تعبیر رهبر انقلاب “پرستاران فرشته رحمت هستند”.

محمد آزادگان با اشاره به نقش ویژه پرستار عنوان کرد: نقش پرستار در بهبود حال بیماران بسیار قابل توجه است چرا که اگر مجرب ترین پزشکان بر بالین بیمار حاضر شوند، اما مراقبت های پرستاری به طور صحیح صورت نگیرد، درمان بیماران به طور کامل انجام نخواهد شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لار در ادامه افزود: واژه فداکاری و ایثار، واژه کوچکی است در برابر خدمت این قشر، همه ما در خاطر داریم در روزهای اوج کرونا همکاران ما با اینکه بعضا خودشان تحت درمان بودند با سرم بر بالین بیماران حاضر می شدند و خدمت رسانی به بیماران را انجام می‌دادند.

آزادگان درپایان ضمن تقدیر از همراهی و پشتیبانی خانواده های پرستاران عنوان کرد: قدردان خانواده های این قشر هستم که اگر همراهی آنها نبود، انجام وظیفه مقدور نمی شد و در حال حاضر حدود ۶۰۰ پرستار و حدود ۴۰ درصد کل جامعه درمانی شهرستان و بزرگترین گروه کارمندی در چهار بیمارستان و شبکه های بهداشت و درمان مجموعه علوم پزشکی لارستان مشغول به فعالیت هستند.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار