استاندار خوزستان گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به منظور کوتاه شدن مسیر استعلامات در استان فعال شده و تا یک ماه آینده باید تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 19 November 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان‌کرد: پنجره واحد مدیریت زمین یک نرم افزار سراسری است که در تمامی استان‌ها برای کوتاه شدن مسیر گرفتن استعلام باید فعال شود.

وی گفت: مقرر شده اطلاعات ۱۸ دستگاه در این سامانه بارگذاری شود که تا کنون ۱۲ دستگاه اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده‌اند.

حسینی محراب تاکید کرد: تا یک ماه آینده دستگاه‌های باقی مانده نیز باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا روند دریافت استعلام در استان برای مراجعان آسان‌تر شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعد از تکمیل این سامانه تمام استعلامات مربوط به زمین برای افراد متقاضی همچون سرمایه‌گذاران و یا تولیدکنندگان بدون انجام فرآیندها و در زمان بسیار کوتاه‌تر انجام خواهد شد.

وی این اقدام را یکی از راه‌های جذب سرمایه گذار در استان و کاهش فرآیندهای اداری برای صدور استعلام دانست.

استاندار خوزستان با اشاره به دستور کار دیگر این نشست افزود: طرح "تکام" (توانمندسازی و کارآفرینی مردم روستا) مرتبط با توسعه روستاها است که با توجه به فعالیت دستگاه‌های مختلفی در حوزه روستایی قرارگاه جهادی وزرات کشور در حال ساماندهی و تشکیل گروه‌هایی برای توسعه و رونق روستاها به صورت کارشناسی است.

وی گفت: محور اصلی اجرای این طرح حل مشکلات روستاها، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری است.

حسینی محراب تاکید کرد: خدمات رسانی باید به صورت عادلانه در جامعه اجرا شود و مسئولان خوزستان باید نحوه خدمات‌‍رسانی در مناطق شهری و روستایی استان را مدیریت کنند.

پیش از این مشاور حوزه بازرگانی خارجی، اتصال بازرگانان، شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی استاندار خوزستان مهمترین چالش برای جذب سرمایه‌گذار در استان را لزوم دریافت مجوزهای متعدد برای سرمایه گذاری اعلام کرده بود.

مدت زمان طولانی و تعداد بالای دریافت استعلام یکی از موانع جذب سرمایه گذار در استان است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار