معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شیر رایگان ۲ نوبت در هفته در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فردین یاوری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص توزیع شیر رایگان در مدارس استان، اظهار کرد: امنیت غذایی تأثیر بسیار مهم و بسزایی بر سلامت جسمی و ذهنی کودکان به خصوص دانش‌آموزان و نونهالانی که در زمینه رشد هستند.

وی ادامه داد: هر چقدر ارزش و اهمیت بیشتری برای رشد کودکان لحاظ شود قطعا در آینده به عنوان یک سرمایه‌گذاری درست و منطقی از آن بهره خواهیم برد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بعد از یک وقفه ۶ ساله در توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان؛ امسال به دستور رئیس جمهور توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان ابتدایی مدارس دولتی (شهری و روستایی) کشور آغاز شد.

وی با اشاره به تفاوت توزیع شیر امسال با سنوات گذشته، اضافه کرد: در سنوات گذشته بحث واگذاری و قراداد شیر با شرکت‌های تولیدکننده به شکل مناقصه برگزار می‌شد و هر شرکتی که قیمت کمتری پیشنهاد می‌داد؛ برنده مناقصه می‌شد و توزیع واگذار می‌شد.

یاوری خاطرنشان کرد: امسال براساس تصمیمات اتخاذ شده قیمت شیر به صورت کلی در سطح کشور یکسان اعلام شد و تنها شرکت‌های می‌توانند شیر را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند که گرید آن‌ها A باشد و بتوانند شیر پاکتی ۴ گوش استریل با ۲.۵ درصد چربی تولید کنند.

وی گفت: شیر رایگان دو نوبت در هفته از زمان انعقاد قرارداد تا پایان سال تحصیلی در ۳ هزار و ۴۰۴ مدرسه استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر توزیع می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار