استاندار اردبیل پرستاران را فرشتگان تسکین‌دهنده آلام دردمندان عنوان کرد و گفت: کمبود تخت درمانی در استان اردبیل باعث زحمت بیش‌تر برای پرستاران است که در این راستا در تلاش هستیم با احداث بیمارستان‌های نجف‌زاده و ۱۰۰۰ تخت‌خوابی، این کمبود و عقب‌ماندگی را برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 20 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد‌ عاملی بعدازظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، اظهار کرد: در سطح کشور شاهد برخی کمبودها در حوزه‌های مختلف درمانی هستیم ولی با این اوصاف پرستاران عزیز به‌صورت شبانه‌روزی و با عشق، فرشتگان تسکین‌دهنده آلام دردمندان هستند.

وی افزود: در بحران بیماری همه‌گیر کرونا، پرستاران عزیزمان رشادت و ایثارگری‌های بسیار بزرگ و تاریخی را انجام دادند و باید همه حتی نسل‌های آینده قدردان زحمات پرستاران در آن دوران باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل از چند دهه گذشته دچار کمبود تخت درمانی است که این کمبود منجر به کاهش اختصاص پزشکان، پرستاران و تجهیزات درمانی می‌شود و از این رو مشکلات متعددی که در بیمارستان‌ها وجود دارد عمدتا بر روی دوش پرستاران عزیز است‌.

تأمین قابل توجه تجهیزات درمانی و بیمارستانی در ۲ سال گذشته

عاملی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با افزایش تخت درمانی فعال در سطح استان اردبیل، بخشی از بار اضافه روی دوش پرستاران را کاهش دهیم که در این راستا بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده در حال احداث است و تأمین اعتبارات برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی هم در دستور کار خواهد بود.

وی بیان کرد: طی ۲ سال اخیر، اقدامات مناسب و بی‌سابقه‌ای اعم از خرید و‌ فعال‌سازی ۴ دستگاه ام.آر.آی، خریداری تجهیزات طب هسته‌ای و رادیوتراپی که با آماده‌سازی مکان مناسب فعال خواهند بود و تجهیزات دیگری همچون درمان ناباروری و ماموگرافی در سطح بیمارستان‌های سطح استان فعال شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار