رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برنامه شهرداری برای خرید سهم شریک پروژه فیروزه، گفت: اجرای این کار نیازمند مصوبه شورای شهر است.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 21 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، امین سرتیپ نیا، با اشاره به خواب هشت ساله پروژه فیروزه کرمانشاه، گفت: این پروژه که قرار بود به یک مجتمع تجاری تبدیل شود، به دلیل مشکلاتی که با شریک پروژه پیش آمد از سال ۱۳۹۴ تعطیل شده است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع قرار بود در ۹ طبقه با زیربنای ۵۷ هزار مترمربع احداث شود که به دلیل مشکلاتی مسکوت ماند.

به گفته سرتیپ نیا، این پروژه در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی متوقف شده است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه افزود: طی این سال‌ها راهکار‌های مختلفی برای راه اندازی مجدد این پروژه ارائه شد، اما به نتیجه نرسید تا نهایتا شهرداری کرمانشاه تصمیم به خرید سهم شریک این پروژه گرفت.

وی افزود: شریک پروژه، سهم ۱۵ درصدی دارد که طبق برآورد صورت گرفته قیمت آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

سرتیپ نیا گفت: در آخرین جلسه شیوه خرید سهم شریک پروژه و نحوه تهاتر و... انجام شد، اما صورتجلسه آن باید برای اجرا به تصویب شورای شهر برسد.

وی با اشاره به عدم برگزاری چند ماهه جلسات شورا گفت: متاسفانه برخی مصوباتی که فرستاده ایم همچنان در انتظار مصوبه شورای شهر هستند.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه در خصوص آینده فیروزه هم گفت: در حال حاضر با دو سرمایه گذار در خصوص ساخت این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفته تا ببینیم نهایتا کار با کدام سرمایه گذار قطعی می‌شود.

وی افزود: در قبال این سرمایه گذاری قرار است تهاتر صورت گرفته و زمین‌هایی به سرمایه گذاران واگذار شود.

سرتیپ نیا گفت: در حال حاضر برنامه این است که پروژه فیروزه به محل ساختمان مرکزی شهرداری کرمانشاه تبدیل شده و برخی ادارات زیرمجموعه شهرداری یا سازمان‌ها یا شهرداری‌های مناطق را به این ساختمان منتقل کنیم.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه گفت: همچنین یک طبقه پروژه قرار است تجاری شود که بتوانیم هزینه‌های ساخت پروژه را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار