معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: «کشت قراردادی» در ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 21 November 2023

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کشاورزان برای محصولاتی مانند گندم آبی و دیم، جو دیم، کاملینا، گل رنگ و کلزا می‌توانند پس از عقد قرارداد کشت با مراکز جهاد کشاورزی و دهستان ها و نصب برنامه جامع کشاورزی قراردادی بر روی موبایل اندروید خود (سیمکارت به نام کشاورز باشد) این برنامه جامع کشاورزی قراردادی را نصب کنند.

وی افزود: کشاورزان سپس می‌توانند با کد ملی خود نسبت به عقد قرارداد کشاورزی به منظور استفاده از مزایای این طرح اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: مزایای طرح کشاورزی قراردادی شامل تخفیف ٢٠ درصدی در صدور بیمه‌نامه، کسر پول بیمه از درآمد محصولشان است و به ازای هر تن محصول تولیدی به دولت ١۵٠ هزار تومان کرایه حمل به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اجرا می‌شود و در سطح ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان های خود نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند از جمله مزایای آن که تخفیف بیمه‌ای (محصولات زراعی دیم) است قیمت پایه بیمه ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار ریال است.

وی ابراز کرد: از مجموع ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار ریال، ٧۵٠ هزار ریال از سوی جهاد کشاورزی، ۵٠٠ هزار ریال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مابقی آن توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: کشاورزان می‌توانند از مواد کودی و ریزمغذی که رایگان به دست آن‌ها می‌رسد استفاده کنند، بذور علوفه دیم نیز با یارانه به کشاورزان برای کشت تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از مزایای دیگر این طرح تسهیلات کم بهره برای کشاورزان متقاضی، خرید ادواتی مانند چیذل، سمپاشی و هد برداشت نخود است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار