معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: متوسط سرانه فضای ورزشی مدارس استان طی یک‌سال اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی پنج درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 22 November 2023

تابناک خوزستان: روح الله موسوی با بیان اینکه این میزان افزایش فضای ورزشی به اندازه چند سال فعالیت در این حوزه است بیان کرد: رتبه خوزستان در شاخص سرانه ورزشی مدارس در کشور چند درجه افزایش یافته و از ۱۸ سانتیمتر به ۲۲ سانتیمتر ارتقا یافته که نزدیک به میانگین کشوری است.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز ۲۰۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس استان وجود دارد که این تعداد تا پایان سال تحصیلی جاری به ۲۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

موسوی با اشاره به هدف و رویکرد انتخاب سفیر سلامت در مدارس ادامه داد: انتخاب سفیر سلامت به منظور کمک به حفاظت و مراقبت از سلامت سایر دانش‌آموزان و ترویج خود مراقبتی در مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ۶۰۰ مراقب سلامت در استان وجود دارد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در صدد جذب مراقب سلامت در مدارس است و از رشته‌های پیراپزشکی نیز نیرو جذب خواهد شد.

اجرای طرح صد مسابقه در صد روز

وی تصریح کرد: طرح صد روز صد مسابقه در مدارس استان در حال اجرا است و در حدود ۹۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی خوزستان در این مسابقات شرکت دارند.

موسوی گفت: این مسابقات برای دانش آموزان پسر در رشته فوتسال و دانش آموز دختر در رشته داژبال (وسطی) در حال برگزاری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اینکه این مسابقات در زنگ‌های تفریح مدارس برگزار می‌شود اضافه کرد: در روزهای جمعه و پنجشنبه نیز این مسابقات با حضور اولیای دانش‌آموزان در حال برگزاری است که باعث ایجاد نشاط و ارتباط بیشتر اولیا با مدرسه می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ورزشی دختران آفتاب برای دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری در حال انجام است که در قالب این طرح استعدادهای دانش‌آموزان کشف و پرورش داده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه رویکرد این اداره کل افزایش برگزاری مسابقات و طرح‌های متنوع ورزشی در مدارس است توضیح داد: برگزاری مسابقات ورزشی متعدد در مدارس در کنار فراهم کردن شادی و نشاط برای دانش‌آموزان باعث تقویت ارتباط آن‌ها با مدرسه و انجام تفریحات سالم می‌شود.

در یکسال اخیر با اجرای طرح شهید سلیمانی، توجه به حوزه تربیت بدنی با افزایش سرانه و تجهیزات ورزشی در استان رقم خورده که ایجاد سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی از جمله این اقدامات است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار