ششمین همایش بین المللی سیره نبوی در شیراز آغاز شد .
کد خبر: ۱۱۳۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 22 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در جوار بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ششمین همایش بین المللی سیره نبوی با حضور اندیشمندان ، دانشجویان ، پزشکان و علما و روحانیون آغاز شد.
دبیر علمی این همایش گفت: این همایش جلوه‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه در عرصه سلامت است.

محور اصلی برگزاری ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، تاثیرگذاری، روشنگری و توجه به سلامت معنوی، کار علمی و حوزه پزشکی است و مباحثی شامل «ویژگی های فرشتگی پزشکی»، «سلامت معنوی بر مبنای حیات طیبه نبوی (ص)»، «تبیین نظام غایی طبابت در سیره نبوی (ص)»، «جایگاه نفس در نسل های مختلف پزشکی»، «سلامت و آسیب های اجتماعی از منظر سیره نبوی (ص)» و «علوم میان رشته ای انسانی اسلامی و پزشکی در سیره نبوی (ص)» در این همایش ارایه می شود.
محمود نجابت افزود: ۱۰۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که ۷ مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شد.
در این همایش که تا روز پنجشنبه ادامه دارد ۱۰ نشست علمی برگزار می‌شود.

با توجه به این که در هر دوره از این همایش جایزه ای علمی به نام یک شخصیت برجسته علمی و معنوی ارایه می شود، جایزه ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب نیز به نام حضرت آیت الله «جوادی آملی» نامگذاری شده که به حجت الاسلام والمسلمین «حمید پارسانیا» و دکتر «ایرج نبی پور» دو استاد برجسته حوزه و دانشگاه اهدا می شود، همچنین اهدای یک جایزه به برگزیده بخش دانشجویی نیز در این همایش پیش بینی شده است.
دکتر ایمانیه استاندار در این همایش گفت: به نظر می‌رسد امروز علم پزشکی در برخی حوزه ها با بن بست مواجه شده و امید است آنچه در سیره نبوی و ائمه اطهار و قرآن کریم وجود دارد به خصوص در زمینه روحی و روانی ، راه گشا باشد .
وی افزود: با داشتن سبک زندگی پیشنهادی اسلام می‌توان از مشکلات جسمی پیشگیری کرد و امید می‌رود این همایش زمینه ساز رفع برخی مشکلات پزشکی شود.

برچسب ها: همایش ، سیره نبوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار