سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۵۰ کارت معلولیت برای واجدین شرایط صادر شده است، گفت: مدارک پزشکی بیش از ۸۰۰ فرد دارای معلولیت در کمیسیون‌های پزشکی بررسی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 23 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، شهرام رجبی، سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور دارای اعتبار و جنبه بین المللی است، اظهار داشت: هر فرد دارای معلولیت که بخواهد از خدمات مرتبط با ماموریت‌های سازمان بهزیستی، حمایت‌های تخصصی و مالی استفاده کند باید دارای کارت معلولین باشد که درجه معلولیت نیز در آن مشخص شده باشد.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: کمیسیون پزشکی icf بهزیستی یکی از راه‌های ورود جامعه هدف به سیستم خدمات رسانی بهزیستی است که می‌تواند میزان، نوع و شدت معلولیت فرد را با حضور تیم تخصصی شامل پزشکان و کارشناسان رشته‌های توانبخشی (فیزیوتراپی، روانشناسی، کاردرمانی، شنوایی شناس، بینایی سنج ...) بررسی کنند.

وی در ادامه از معافیت سربازی ۱۰۴ نفر از واجدین شرایط در حوزه توانبخشی خبر داد و گفت: در راستای اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از معلولین یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها ناتوان و معلول باشند و همینطور مشمولینی که فرزند معلول دارند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

رجبی افزود: همچنین همسـرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: ارائه درخواست اولیه تشـکیل پرونده معافیت سربازی، استعلام از حوزه نظام وظیفه و ثبت احوال، ارسال نتایج استعلام پزشـکی و بررسـی پرونـده مددجو در کمیسـیون پزشـکی بهزیستی از مراحل برخورداری از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای مشمولان دارای فرد معلول در خانواده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار