بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۸۰۰ کانون در استان خراسان جنوبی فعال است.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 24 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فرخنده روز پنجشنبه در نشست فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با استاندار افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال ۱۳۹۷ هویت مستقلی پیدا کرد و پس از ابلاغ رسمی اساسنامه، ستاد هماهنگی کانون‌ها به عنوان یک نهاد مستقل غیر انتفاعی و غیر دولتی با یک هویت مستقل ثبت شد.

وی گفت: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیرو‌های متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهر‌ها و روستا‌های کشور همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از اهداف اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: عصاره فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور منتج به پرورش نیروی جوان تراز انقلاب اسلامی با ویژگی جوان مومن، متعهد با زیربنای عمیق انقلاب و اسلامی می‌شود.

وی همچنین درخواست کرد که نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم با اشاره به حضور بانوی مسلمان ژاپنی در این استان گفت: در راستای جهاد تبیین ۲۶ تا ۲۸ آذر امسال «سوخی شجره» بانوی رهیافته مکزیکی آمریکایی به دین مبین اسلام نیز در استان حضور خواهد یافت.

حجت‌الاسلام علی محقی افزود: براساس سیاست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با دعوت از چهره‌های حوزه مقاومت و بین‌الملل در برنامه‌ها و رویداد‌های خراسان جنوبی تلاش کردیم ارتباط بچه‌های مسجدی با جهان اسلام برقرار شود.

وی با بیان اینکه ارتباط مساجد خراسان جنوبی با مساجد جهان اسلام در حال پیگیری است گفت: در دهه عفاف و حجاب یکی از ابتکاراتی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام داد، ایجاد قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی بود و در شهر بیرجند هفت قرارگاه ایده‌پردای و عملیات فرهنگی تشکیل شد که در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: امسال کانون‌های فرهنگی هنری استان در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»، رتبه‌های «اول، سوم و چهارم» کشوری را کسب کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه اشتغال در جوار مساجد به صورت آزمایشی در بیرجند گفت: در حوزه اجتماعی نیز هر چند ماه یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محقی افزود: امسال ۷۰۰ بسته معیشتی و ۷۰۰ بسته تحصیلی با همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: ۱۷ گروه سرود فعال در بدنه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی وجود دارد که در سطح ملی درخشیده‌اند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کتابخانه مخزن‌دار و کتابخانه باز در کانون‌های مساجد وجود دارد که می‌طلبد کتاب‌های مورد نیاز آن‌ها تامین شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خواستار تخصیص اعتبار برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد شد.

همچنین در این نشست پنج نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شدند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار