نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر از ضعف مدیریت است ،گفت:کسی که اضافه بنا دارد از اول کار، باید جلوی آن را گرفت، عده ای دور زدن قانون در بحث اضافه بنا را به خوبی یاد گرفته اند، در حاشیه شهر نیز ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد، حاشیه شهر باید مدیریت شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 26 November 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر ایلام، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه خدمات شهری، اظهار کرد: مردم از اعضای شورای شهر و شهرداری انتظار دارند متناسب با مشکلات شهر ایلام، اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شد ولی مشکلاتی نیز هنوز وجود دارد، افزود: انتظار مردم از شهرداری و شورای شهر در حوزه خدمات شهری بیش از این است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری خود را درگیر حاشیه نکنند و نسبت به افزایش خدمات رسانی و حل مشکلات حوزه شهری مردم اهتمام داشته باشند، افزود: درآمد شهرداری ها بسیار پایین است و امروز دغدغه مسئولان و انرژی آنها برای پرداخت حقوق کارگران این مجموعه ها متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهرها از اهمیت فوق‌العاده‌ای در قضاوت مهمانان و مسافران ورودی برخوردار است، یادآور شد: ظاهر شهر باید طوری طراحی شود برای افرادی که تازه وارد شهر ایلام می شوند، جذبه داشته باشد، ورودی های شهر نیز باید ساماندهی شود و با اختصاص اعتبار لازم زمینه تکمیل مساجد ورودی شهر نیز فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زمینه تفریح و نشاط در شهر ایلام برای مردم فراهم شود، ابراز کرد: توجه به این مسئله نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به ضرورت تسریع در احداث بازارچه میوه و تره بار مرکز استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال، سهولت در دسترسی به انواع میوه و تره‌بار و کاهش قیمت از مهمترین اهداف این بازارچه است که باید مسئولان شهرداری در کمترین زمان ممکن نسبت به احداث آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایلام قیمت مصوب در بحث میوه و تره بار و نظارت دقیقی بر بازار وجود ندارد، گفت: دلالی از دیگر مشکلات حوزه گرانی میوه در استان است، این ضعف مدیریت است، سالهاست قرار بوده میدان تره و بار در مرکز استان ساخته شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه تحقق اهداف فرهنگی جزو وظایف مهم شهرداری است، افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر، بحث زباله گردها هستند، این مسئله دردآور است، باید تفکیک زباله از منزل صورت گیرد که درآمدزایی داشته باشد و برای این موضوع نیز باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر از ضعف مدیریت است، یادآور شد: کسی که اضافه بنا دارد از اول کار، باید جلوی آن را گرفت، عده ای دور زدن قانون در بحث اضافه بنا را به خوبی یاد گرفته اند، در حاشیه شهر نیز ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد، حاشیه شهر باید مدیریت شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به مسئله سگ های ولگرد از دیگر اولویت‌های شهرداری باید باشد، افزود: این مسئله در حوزه بهداشت شهر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: کارخانه بازیافت زباله از نیازهای اصلی شهر ایلام است، این مسئله نیز باید در اولویت کاری شهرداری و شورای شهر قرار گیرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار