تابناک هرمزگان- با آغاز پذیره‌نویسی سلب حق تقدم صبا فولاد خلیج ‌فارس و با حضور مدیرعامل این شرکت، مزیت‌های سرمایه‌گذاری در «فصباح» تشریح شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 21 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//نشست خبری به مناسبت پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس با نماد فصباح با حضور مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد.

در این نشست دکتر احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس با اشاره به اینکه عرضه اولیه صبا فولاد تفاوت عمده با سایر عرضه‌های اولیه داشت، گفت: در روش افزایش سرمایه از سلب حق تقدم، منابع حاصل‌شده صرف طرح‌های توسعه‌ای می‌شود.

وی روش پذیره‌نویسی سلب حق تقدم را به دلیل سرمایه‌گذاری در پروژه بسیار بهتر از سایر روش‌های عرضه اولیه دانست و گفت: در پذیره‌نویسی صبا فولاد، سرمایه‌گذاران در یک شرکت در حال فعالیت سرمایه‌گذاری می‌کنند که هم در سود فعلی شرکت و هم در طرح سرمایه‌گذاری آتی‌ مشارکت می‌کنند. فصبا مزیت‌های زیادی دارد اعم از اینکه محصول ویژه و انحصاری دارد که در بورس کالا با قیمت بالاتری فروش می‌رود. همچنین بازار صادراتی بسیار خوبی هم دارد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس با اشاره به اینکه سود عملیاتی پیش‌بینی‌شده این شرکت در ۹ ماهه محقق شده است، اظهار کرد: تولید شرکت در حال رشد است و در سال آینده نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. این در حالی است که هنوز طرح توسعه‌ای، اجرایی نشده است.

وی به مزیت‌های حضور در پذیره‌نویسی فصباح اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری که در پذیره‌نویسی فصباح شرکت می‌کند، علاوه بر مشارکت در سود فعلی در سود طرح توسعه‌ای دو سال آینده هم مشارکت خواهد کرد. در نتیجه به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی، سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه و سودآوری است.

دشتیانه در پاسخ به این پرسش که از سود سرمایه‌گذاری در پذیره‌نویسی فصباح چه پیش‌بینی وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری که امروز در این پذیره‌نویسی مشارکت می‌کند به پول امروز می‌تواند در سودی بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان طی دو سال آینده، مشارکت کند. البته این عدد به دلیل احتمال تعدیل قیمت محصولات محتاطانه است.

دشتیانه درباره زمان بازگشایی نماد نیز گفت: درخصوص زمان بازگشایی نماد نیز حدود یک ماه بعد از اتمام پذیره‌نویسی، نماد بازگشایی خواهد شد و نهایتا در شرایط بدبینانه ظرف دو ماه آینده نماد بازگشایی خواهد شد. به‌این‌ترتیب که پس از پذیره‌نویسی حدود ۱۰ روز پروسه ثبت شرکت‌ها زمان‌بر خواهد بود و پس از ثبت، بازگشایی نماد انجام خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا برای حضور در پذیره‌نویسی نیاز به پرداخت ۱۰۰ تومان حق تقدم است یا خیر نیز این‌گونه توضیح داد: هیچ مبلغی به‌جز قیمت ۴۸۳۹ ریال قیمت حق تقدم، برای حضور در پذیره‌نویسی نباید پرداخت شود. این پذیره‌نویسی درواقع ادامه ipo با روشی دیگر است و در جریان این پذیره‌نویسی نقدینگی جمع‌آوری‌شده به‌صورت مستقیم به شرکت تزریق خواهد شد. هیچ‌رقم دیگری قرار نیست توسط مشارکت‌کننده در پذیره‌نویسی پرداخت شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار