کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 28 November 2023

اختصاصی هما خوزستان

معصومه پرویزی بابادی

از آنجایی که ورزش کردن برای حفظ سلامتی و ایمنی بدن همچنین افزایش طول عمر انسان مفید است کارشناسان همواره توصیه می‌کنند ورزش در برنامه هفتگی افراد گنجانده شود از سوی دیگر وجود تجهیزات و امکانات ورزشی، در پارک ها و فضای سبز زمینه ورزش کردن به صورت دسته جمعی را فراهم می‌کند مهم است

در پارک‌ها و فضای سبز شهر که قدم بگذاریم متوجه می‌شویم که تجهیزات ورزشی وجود دارد اما به صورت استاندارد و منظم نیستند تخریب آنها و خراب شدن از معضلاتی است که تجهیزات ورزشی را از بین می‌برد. در سطح شهر اهواز سالن‌های ورزشی متعددی وجود دارد که جوانان می‌توانند وقتی از شبانه روز را در آنجا ورزش کنند

سالن‌های ورزشی مکانی مناسب برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان هستند چرا که آنها را حفظ کرده و از تفریحات ناسالم دور می‌کند،بسیار مشاهده می‌کنیم که در پارک‌ها جوانان مشغول سیگار کشیدن و حتی قلیان کشیدن هستند اگر در نزدیکی آنها زمین ورزشی مناسب یا سالن ورزشی تجهیز شده باشد این جوانان باید در آن مکان‌ها فعالیت و ورزش کنند.

گفته شده هزینه اجاره سالن‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی در سطح شهر بالا است و جوانان و نوجوانان که گاهاً منبع درآمدی ندارند به رایگان نمی‌توانند در آنها ورزش کنند. این امر می‌طلبد مسئولان و متولیان حوزه ورزش و جوانان زمین ها و مکان‌های مناسبی را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهند تا در محلات بتوانند فعالیت‌های ورزشی را دنبال کنند.

از سوی دیگر می‌شود اداره و نگهداری از اماکن ورزشی را به خود جوانان واگذار کرد تا آنها در حفظ و نگهداری این مکان‌ها حضور فعال داشته باشند و خود را مسئول این کار بدانند تا در حفظ سالم ماندن آنها همه تلاش خود را بکار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار